Zyprexa Del Ett!

Mer
16 år 4 månader sedan #100973 av Geta
Svar från Geta i ämnet Zyprexa Del Ett!
Patienter som ordinerades neuroleptika blev överviktiga
och fick diabetes långt innan Zyprexa fanns.
Mer
16 år 4 månader sedan #100975 av Mysterio
Svar från Mysterio i ämnet Zyprexa Del Ett!
Geta,

Min poäng är och kommer att förbli att Zyprexa är mycket mer farlig på den biten än andra antipsyktosika vilket jag skrev redan i mitt första inlägg Geta.

Men bara för att förydliga mig så kommer det igen.

"American Diabetes Association har kommit fram till att om man äter Zyprexa så är risken mycket högre att utveckla diabetes än dom andra antipsykotiska läkemedlen som finns på marknaden."
  • micke s
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #100995 av micke s
Svar från micke s i ämnet Lita inte på läkemedelsverket
Inget illa menat alls, Admin. Men läkemedelsverkets anställda är avlönade enbart av läkemedelsbolag och inte av staten. Vilket är helt uppåt väggarna ! Man biter inte den hand som föder en, brukar det heta !


För det andra så kan man inte lita på rapporteringen av biverkningar av mediciner. Statistiken är helt missvisande pga. att mer än 90% av de biverkningar patienterna meddelar till läkarna inte rapporteras in till ansvarig myndighet pga. att läkarna oftast inte har tid att fylla i blanketterna, alternativt struntar i det av andra orsaker.

Sedan är det så också att enl. uppgift går ca. 90% av de som äter Zyprexa upp i vikt efter insättning av den medicinen. Man har noterat viktökningar på 50 kg. på ett år med Zyprexa men även lika mycket med Risperdal och Leponex hos en del patienter.

Jag vågar påstå att Zyprexa är en skitmedicin, troligen den sämsta antipsykotikan på marknaden.

/micke sd.
  • Maran_
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #142554 av Maran_
Svar från Maran_ i ämnet Zyprexa Del Ett!
Jag har ätit Zyprexa också,men inget går upp mot vad jag har fått för skador av Seroquel!
Slutade med Seroquel nu för 4 år sedan och har fortfarande hemska problem ofrivilliga rörelser muskelryckningar musklerana låser sig hela tiden i hela kroppen,ansiktet huvudet,inne i halsen magen.
Mina tänder har gått sönder till följd av att käkarna har öppnat sig ofrivilligt och automatiskt,oförberett och sedan har tänderna slagit hårt mot varandra ofta..
Detta påverkar såklart även mitt psyke och orkar inte mycket längre.
Vad kan jag göra då? :cry: :rolleyes:
Tar muskelavslappnande som är som disipal,men hjälper knapp något.
Detta har verkligen förstört mitt liv.
:cry:
Mer
15 år 8 månader sedan #142556 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Zyprexa Del Ett!
Jag har ätit zyprexa en längre tid men har nu slutat för inte allt för länge sedan. Jag upplever zyprexan som mild jämnför med många andra neuroleptikum.
Mer
15 år 8 månader sedan #142583 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet Zyprexa Del Ett!
Nja, 36 kg på ett halvår...Jag vet inte, tycker det är ganska saftigt! (utgår bara från mig själv, svårt att gör ngt annat)