Propavan

  • gästen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7999 av gästen
Propavan skapades av gästen
Hej halkade in här efter att sökt biverkningar på propavan.
Har tagit dem i ca 50 dagar (2tab 25mg) och började få ryckningar
i vänster ögonvrå 5-10 gånger dygn.Varar ca 20 sekunder /gång.
Har ett gravt alkohol missbruk bakom mig men är nykter sedan fyra år.
Tacksam om någon kan tala om jag bör sluta med dessa ? eller
lugnt fortsätta att ta dem.P.S Har haft ryckningarna ca:en veckas tid,
de har inte ökat i styrka eller frekvens
Mer
19 år 4 månader sedan #8000 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Propavan
Hej gästen! jag har väldigt liten erfarenhet utav Propavan, vad jag kommer ihåg gav den torrhetskänsla i munnen, och hang over effekt.

Jag själv tar theralen vid behov till natten. Jag fungerar bra på den, jag tar då två fem mg tabletter.
Den ges vid orostillsdånd vid alkoholmissbruk,och narkotikamissbruk.
I det akuta skedet ges den i mycket högre dos.
Jag skickar denna länk angående theralenet, men du kan själv söka på
<!-- w --> www.fass.se <!-- w --> angående propavan. Vågar inte gå in på Fass själv, en gång till på grund av datorproblem.

www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... erTypeID=2

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • gästen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #8006 av gästen
Svar från gästen i ämnet Propavan
Tack för svaret ! och länken. "Vid långtidsbehandling har enstaka fall av tardiva dyskinesier rapporterats hos patienter med alkoholmissbruk och/eller samtidig behandling med neuroleptika."Fass. Vad jag egentligen undrade över var om mina ryckningar kan anses som tarfida dyskineser.Som sagt var så ligger mitt drickande fyra år tillbaka i tiden.Muntorrhet och en viss seghet märker jag ju av men det kan jag leva med.Men är lite orolig för ryckningarna.
.
Mer
19 år 4 månader sedan #8007 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Propavan
Jag tycker att du kan diskutera problemet med din läkare. Jag använde Propavan länge tillsammas med neuroleptika. Plötsligt fick jag ryckningar i vänstra handleden. Jag slutade med Propavan och ryckningarna försvann. Jag upptäckte att jag sov lika bra utan Propavan också.

Tardiva dyskinesier brukar uppstå efter längre tids behandling och brukar oftast bestå av munrörelser, men även andra ofrivilliga rörelser kan uppstå. Svårt att säga om det är Propavanen eller något annat hos dig. Det är i alla fall inte typisk tardiv dyskinesi du har.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #8008 av
Svar från i ämnet Propavan
Tack för svaret! Skall försöka att få tid hos läkaren.Har dock provat att
försöka sova utan dem. Sömnen vill dock inte infinna sig,men kan kanske få något annat istället.(Första gången jag behövt sådana)Tack igen!
Mer
19 år 4 månader sedan #8009 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Propavan
Lergigan kanske kan vara ett alternativ för dig. Det ger inte tardiv dyskinesi och är inte beroendeskapande.