Hur hög dos kör ni?

Mer
16 år 1 vecka sedan #123402 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur hög dos kör ni?

zoidar skrev: Vad innebär en minimal dos Nissegossen?


En underhålls dos av Trilafon på 1ml! Det är 108mg/ml.
Jag klarar mig på det! kommer överens med vårdpersonal, vilken dos jag vill ha!

Det bestämmer jag och den som ger mig sprutan!

Oftast är det jag själv som säger till vilken dos som är aktuell, men det är länge sedan jag ändrade på det!

FASS

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 1 vecka sedan #123403 av mopa
Svar från mopa i ämnet Hur hög dos kör ni?
Jag har Xanor 1mg 3ggr dag oxå. Men dom kallas väl inte för antipsykotika? Eller?
Mer
16 år 1 vecka sedan #123432 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Hur hög dos kör ni?
Jag tog 10 mg Abilify första halvåret, men sedan minskade jag till 5 mg och har klarat mig på det i 2½ år nu utan återinsjuknande. Dock har jag nog sämre lever än de flesta pga 20+ års diabetes så jag tror inte 5 mg är en dos man ska sträva efter.

I mitt fall har jag tyckt mig bli lite stabilare psykiskt av lågdosen och märkt direkt samma dag om jag glömt ta tabletten. Det är nog det man ska titta på och inte på vad andra tar för dos.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
16 år 1 vecka sedan #123443 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Hur hög dos kör ni?
Nej, Xanor är inte antipsykotika. Lugnande
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
16 år 1 vecka sedan #123513 av vnv
Svar från vnv i ämnet Hur hög dos kör ni?
1 mg Risperdal och 45 mg Remeron per dygn.

/vnv
Mer
16 år 1 vecka sedan #123529 av boe
Svar från boe i ämnet Hur hög dos kör ni?
Jag har 3 mg Risperdal, 500 mg Seroquel och 100 mg Zoloft. När jag tar morgondosen på 3 mg Risperdal, 100 mg Seroquel och 100 mg Zoloft vill jag bara vända tillbaks till sängen. Blir så himla trött.

Jag vet inte om den dosen är att anse som normal eller om den ligger i överkant. Något som kan tyda på det sistnämnda är att jag får "restless legs" efter min lunchdos om 200 mg seroquel.

Tacksam för svar
BoE :snopen