Zoloft funkar dåligt Iallafall för mig.

  • Zoloft funkar dåligt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #131448 av Zoloft funkar dåligt
Zoloft funkar dåligt Iallafall för mig. skapades av Zoloft funkar dåligt
Skall träffa läkaren igen på måndag.
Har ätit 25mg Zoloft,16mg trilafon under nån månad.
Fick nyligen oscarcand eller vad det heter (nått med benzo iaf).

Känner mig allt med o mer nerstämd o deprimerad även fast jag äter zoloften.
Läkareb sade att det tar ett par veckor för att den skall funka, men jag känner ingen skillnad, möjligen att jag är mer depromerad än jaf var innan zoloften.

Eftersom jag vet att det fins många här på forumet som varit med ett tag kankse kan ge mig något tipps på bra medecin som jag kan diskutera med läkaren?

Har tidigare har jag ätit remaron och citalopram, men inget har hjälpt mig till 100%

Just nu mår jag pissigt som fan, vet ej varför. Va nyss inlaggd men läkaren ansåg att jag vae stark nog att skrivasut.

Har just tagit 10mg oscarcand och 10mg Zoplidem för att somnain o glömma hur jag igentligen mår.

Så om någon här har vet någon medecin som funkar på riktigt så berätta gärna det för mig.

Kram
//Thomas
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #131574 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Zoloft funkar dåligt Iallafall för mig.
Trist att det inte fungerat för dig.
Hoppas du och din läkare kan komma på en lösning tillsammans.

Det finns hopp!
Mer
15 år 10 månader sedan #131587 av Sankt_sigfrid
zoloft är en skräpmedicin och dessutom psykos-provocerande
Mer
15 år 10 månader sedan #131619 av Admin1
När man får dåligt effekt av antidepressiva, så brukar man först höja dosen om det är möjligt. Hjälper inte detta bör man byta till ett preparat, som verkar på ett annorlunda sätt. Jag har läst att Cymbalta och Efexor kan ge bättre effekt än andra preparat vid svårare depressioner. De verkar också på ett annat sätt jämfört med Zoloft.

Det är ungefär 25 %, som får dålig eller ingen effekt av antidepressiva. Nya rön tyder också på att antidepressiva kan ge dålig effekt på lindrigare depressioner. Motion är bra för att motverka depression och något man kan använda själv.
Mer
15 år 10 månader sedan #131744 av aspie

Admin1 skrev: Det är ungefär 25 %, som får dålig eller ingen effekt av antidepressiva. Nya rön tyder också på att antidepressiva kan ge dålig effekt på lindrigare depressioner.

Intressant. Det är bra att det kommer ny forskning. Ganska länge har man gått ut ifrån att antidepressiva passar "alla", och många har blivit besvikna.

Jag själv har praktiskt taget alltid fått dålig effekt av antidepressiva, jag menar inte någon tvåveckorsperiod i början, utan jag har bara helt enkelt mått sämre med antidepressiva än utan. (Undantag är minidoser av gamla TCA-mediciner typ Tryptizol som jag tidvis har använt som sömnmedel).

Jag har betydligt bättre erfarenhet av t ex neuroleptika, Lyrica etc. Trots att de också har sina problem, ger de inte svåra biverkningar, och de har även nyttiga effekter.

Det var också intressant att läsa att nya rön tyder på att antidepressiva kan ge dålig effekt på lindrigare depressioner. Jag har inte haft depressioner, jag har prövat olika mediciner, bl a antidepressiva mot ångest, och denna medicingrupp har helt enkelt inte fungerat, oberoende av behandlingens längd och läkemedlets namn.
  • Thomas
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #131795 av Thomas
Svar från Thomas i ämnet Zoloft funkar dåligt Iallafall för mig.
Var hos läkaren idag.
Han höjde dosen från 25mg till 100mg.

Vart nästan drogad av den, tog en tablett o somna efter en timme typ.
Vaknade med en skön kännsla som var svår o beskriva.
Hoppas detta funkar bättre!