Risperdal mot negativa symptom?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #134377 av
Har käkat risperdal ett tag nu men jag kan inte påstå att det har hänt så mycket...mja kanske men skulle vara intressant och veta om det är fler som prövat det mot negativa symptom och viss mån kognitiva symptom dårå.

Vet inte riktigt vad som är skillnaden på negativa och kognitiva symptom...verkar vara samma sak egentligen. För mig känns det mest som hjärnan är bortkopplad på något sätt. Känns bara dött i huvudet.
Mer
15 år 9 månader sedan #134518 av Admin1
Risperdal har ingen effekt mot kognitiva symptom, men har nog viss effekt på negativa symptom. Negativa symptom liknar mycket en depression, men är långvarigare. Kognitiva symptom är närminne, uppmärksamhet och förmåga att uträtta saker. Både negativa och kognitiva symptom är jobbiga och handikappande. Kognitiva symptom nedsätter arbetsförmågan. Kognitiva symptom förbättras långsamt med tiden.
Mer
15 år 9 månader sedan #135012 av aspie
ADHD-mediciner är mest effektiva mot kognitiva symptom.
Mer
15 år 9 månader sedan #135315 av scannercicret
Risperdal påskyndar hårlossning! Så var rädd om hårbotten tills hårfjuna täcker hela botten.
Mer
15 år 9 månader sedan #135316 av Geta
Mallorol vet jag en kvinna, som blev skallig av.
Mer
15 år 9 månader sedan #135340 av Admin1
Jag har kollat i FASS och det står ingenting om ökad risk för håravfall med Risperdal. Det enda antipsykotika med denna biverkan, som jag känner till är Abilify. Använder själv Risperdal och har inte märkt av något håravfall.