Får inte ut antideppresiva medel

Mer
19 år 2 månader sedan #8848 av Stosse
Jag har en drogutlöst psykos, jag hör röster och har synhallucinationer mest i samband med att jag går och lägger mig.

Hittils har läkaren skrivit ut: Propavan, theralen och atarax. Trots att jag berättat att jag sover inte mer än tre timmar per natt, har hemsk ångest som kan gå över i panikattaker. Plus vanföreställningar.

Ska gå till en annan vårdcentral i morron, hoppas på att få en läkare som är mer generös med benzo.

Men med tanke på att det är en DROG-utlöst psykos så slänger dom inte direkt beroende framkallande medel efter mig. Hur ska jag bära mig åt för att få ut t.ex Xanor?

PS: har just läst dom HEMSKA bieffekterna på Zyprexa, finns det någon likvärdig med med mindre bieffekter?
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8852 av
Svar från i ämnet Får inte ut antideppresiva medel
du kan väl köpa dina egna droger på gatan, större utbud. flunitrazepam tex =)
Mer
19 år 2 månader sedan #8861 av Admin1
Om du har haft problem med missbruk är det nog svårt att få bensodiazepiner av läkare. Säger du att du har panikångest så skriver de nog ut SSRI-antidepressiva istället för Xanor, eftersom det är rutinbehandling idag.

Jag vet inte om man kan säga att Zyprexa är hemskt. Det är flera miljoner som fått preparatet i världen. Nackdelarna är främst viktökning och en liten ökad risk för att få diabetes. Om man vill undvika diabetesrisken finns Risperdal och viktökningen är hälften jämfört med Zyprexa. Abilify och Zeldox ger lägst viktökning och lägre diabetesrisk.