abilify, effekt

  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9628 av kgu
abilify, effekt skapades av kgu
Hur lång tid tar det för abilify innan den börjar verka.Jag har ätit den i 1 vecka nu,och känner ingen förbättring.Min paranoia är fortfarande lika besvärande.Ångesten är jobbig också,för när ångesten kommer igång så kan jag inte föra ett samtal. Jag sväljer nervöst saliv hela tiden och känner mig osäker.
Mer
19 år 2 månader sedan #9630 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet abilify, effekt
Jag fick effekt av Abilify ganska fort, inom en vecka, sen sänkte jag dosen och mådde sämre igen, sen höjde jag igen och fick effekt en vecka senare.... Men det lär kunna ta 4 till 6 veckor innan man vet om Abilify hjälper en....
Mer
19 år 2 månader sedan #9632 av Galen
Svar från Galen i ämnet abilify, effekt
fungerar abilify sämre än zyprexa då? för jag känner effekt nästan direkt med zyprexa.
Mer
19 år 2 månader sedan #9639 av Galen
Svar från Galen i ämnet abilify, effekt
intressant att få höra eftersom jag kanske ska byta till abilify... fick svåra viktproblem med zyprexan... :D
Mer
19 år 2 månader sedan #9641 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet abilify, effekt
Jag blev nästan manisk efter en vecka på abilify. Det höll i sig i ca 3 veckor. Jag fick massor med energi och kände mig levande. Men jag hade fortfarande 1 mg haldol.
Sedan gick manin över och jag var mitt vanliga, tröga och trötta jag.
Vi försökte sätta ut haldolen två gånger sedan, båda gångerna blev jag sämre och fick fortsätta med haldolen.
Sedan lyckades jag äntligen sluta med haldol, men sedan blev jag deprimerad och min läkare fick för sig att det var Abilifyn. Så hon säkte den från 15 till 10 mg och satte in 1 mg haldol igen.
  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #9945 av kgu
Svar från kgu i ämnet abilify, effekt
Jag har gått på abilify i 2 veckor nu.Den senaste veckan har varit ett helvete. Jag har haft besvärlig ångest, som har tilltagit. Beror säkert på abilify.Jag har svårt att sitta still.När jag sitter på en stol, så kan jag inte sitta still med benen. Jag har beslutat att avbryta medicineringen på egen hand. Hur lång tid tar det innan abilify försvinner ur kroppen?
Anledningen till att jag började med abilify var för att mildra paranoian, men min paranoia har blivit värre sen jag började på abilify.
Vad finns det för andra läkemedel mot paranoia som inte ger viktökning?
Jag prövade zyprexa men den gick ja upp i vikt av (20)kg. :evil: