abilify, effekt

Mer
19 år 1 månad sedan #9953 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet abilify, effekt
Jag har stått på Abilify sedan i december. Jag har också märkt av detta, att första tiden fick jag hur mycket energi som helst.
Sedan fick jag ett större känsloliv. Men nu, mina röster som jag har, har fått förnyad styrka, kommer att i morgon när jag skall till öppenvården, begära ökning på dosen av trilafon som jag håller på att trappa ned på.

Så det verkar vara ett lättköpt byte till att börja med, men nu vill jag återgå till det gamla.
Som det känns nu, så märker jag sedan en tid tillbaka att jag är på väg huvudstupa rätt in i en psykos.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 1 månad sedan #9957 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet abilify, effekt

kgu skrev: Vad finns det för andra läkemedel mot paranoia som inte ger viktökning?
Jag prövade zyprexa men den gick ja upp i vikt av (20)kg. :evil:


Zeldox är det antipsykotikum som ger minst viktökning. Det är bättre på den punkten än Abilify. Andra alternativ är Risperdal och Seroquel. De ger mer viktökning än Zeldox, men ändå mycket mindre än Zyprexa. Seroquel har fördelen att knappt ge några extrapyramidala biverkningar, som rastlöshet, men kan ge trötthet istället hos vissa.
  • tatto
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #9962 av tatto
Svar från tatto i ämnet abifily
det verkar som det är vanligt att man får en jävla ångest av abifily jag har själv fått det första gången jag fick höra om abilify var på text tv där stod det att det fanns inga biviverkningar och att den skulle slå ut att medeciner men det är bara skitsnak man ska inte tro på allt man läser
Mer
19 år 1 månad sedan #9989 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet abilify, effekt

Nissegossen skrev: Jag har stått på Abilify sedan i december. Jag har också märkt av detta, att första tiden fick jag hur mycket energi som helst.
Sedan fick jag ett större känsloliv. Men nu, mina röster som jag har, har fått förnyad styrka, kommer att i morgon när jag skall till öppenvården, begära ökning på dosen av trilafon som jag håller på att trappa ned på.

Så det verkar vara ett lättköpt byte till att börja med, men nu vill jag återgå till det gamla.
Som det känns nu, så märker jag sedan en tid tillbaka att jag är på väg huvudstupa rätt in i en psykos.


Jobbigt, Nissegossen...

Hoppas att du snart mår bättre... kan det vara stress i livet som gör att du mår sämre för tillfället?

För mig verkar det fungera med Abilify...
Mer
19 år 1 månad sedan #9993 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet abilify, effekt
Tack Isa-Alise! Du har rätt, jag har det jobbigt just nu.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 1 månad sedan #9996 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet abilify, effekt
Tråkigt attdu har det så jobbigt... :cry: Hoppas att det blir bättre snart... du är en riktig kämpe... som ger massor med bra stöd till oss andra.... :D

Det är bra att du talar om när du själv har det jobbigt så att du kan få lite stöd du också....