stesolid

  • tatto
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9924 av tatto
stesolid skapades av tatto
jag har tagit stesolid nu ett tag jag undrar vad för biverkningar man kan få och vad kan hända om man tar det i flera år olika snack om att man kan bli beroende bryr jag inte mig om för jag redan beroende av leponex så det spelar ingen roll om jag blir beroende av stesolid men det jag undrar är vad för biverkningar man annars kan få efter år
  • hejs
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9929 av hejs
Svar från hejs i ämnet stesolid
jag kan säga så här, att stesolid kommer du ångra om du blir beroende av. Det är en av de värsta bensopadeierna att bli av med efteråt, inte bara för att det räknas som en "lätt" ångestdämpande. Kommer du gilla den kommer du få ett helvete när du vill få ordning på ditt liv igen. jag önskar själv att jag bara tog när jag var tvungen, allmäna tillställningar osv..

Det är ingen rolig drog att bli beroende av, svår som fan att ta sig ur. du kommer må PISS när du inte får din dagliga dos o gråta som en krokodil
Mer
19 år 2 månader sedan #9933 av liro01
Svar från liro01 i ämnet stesolid
Du kan ringa ST:Görans sjukhus för att höra efter på avdelningen för läkemedelsberoende. Det är inte att rekomender att ta BZ preparat under en längre tid. Vissa blir beroende redan efter 5 dygn enligt dem ( det beror på vilkan anlag man har ). De hjälper i början men sedan tar ångesten över mer och det leder bara till ett ökat behov av mer tabletter. Leponexet kan du inte vara beroende av ( i alla fall kemiskt ). Var rädd om dig istället.
Mer
19 år 1 månad sedan #9948 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet stesolid
Den allvarligaste biverkan av Stesolid är nog beroenderisken, men för normalbefolkningen är risken för beroende bara 1 %. Vissa grupper har ökad beroenderisk t.ex. missbrukare av annat, om man har föräldrar eller syskon, som är missbrukare, vissa personlighetsstörningar t.ex. borderline., om man har depression/mani som är underbehandlad. Beroenderisken uppstår främst vid behandlingar längre än 4 månader. Tar du Stesolid varje dag eller bara vid behov. Tar du det vid behov och inte så ofta är nog risken för beroende mindre.

Stesolid är ett gammalt och välbeprövat preparat som har 40-50 år på nacken. Det är ganska långverkande vilket gör att eventuell abstinens visar sig efter några dagar.
Mer
19 år 1 månad sedan #9954 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet stesolid
Jag vill återigen varna för Stesolid (Valium). Har fått klart för mig att det går att missbruka Stesolid och alkohol i flera år.
Men vid en viss koncentration i blodet, vilken inte behöver vara hög, så åttafaldigas berusnings effekten, momentant.
Detta pallar inte pumpen för utan man hamnar på bårhuset, med en lapp på stortån där det står Valium intoxikation på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • tatto
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #9961 av tatto
Svar från tatto i ämnet stesolid
först säger du att det går att missbruka det med alkohol flera år sen säger du att en viss mängd vet inte av vad hamnar man död vilket är sant