Akineton och Nissegossen

Mer
15 år 3 månader sedan #174134 av w200i
Svar från w200i i ämnet Akineton och Nissegossen

Nissegossen skrev: Du kan då till och med få en akineton psykos på den och den är i så fall självförvållad och du får då ingen hjälp utav psykiatrin.


Jag har svårt att tro på att du inte skulle få hjälp av psykiatrin, ifall du tar för många akineton och således orsakar akineton psykos.

Självklart får du hjälp av psykiatrin, "tillståndet" kan bl a klassas som beroende.

Framförallt i efterhand är det ju mycket som kan klassas som självförvållat... :rolleyes:
Mer
15 år 3 månader sedan #174144 av Geta
Svar från Geta i ämnet Akineton och Nissegossen
Vällevnadssjukdomar är ju självförvållade.
Därmed ska inte personer som dragit på sig sådana
få någon behandling???
Mer
15 år 3 månader sedan #174145 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Akineton och Nissegossen

Steve skrev: Du Nisse!!! Var det inte du som stekte upp din egen sko :lol:


Que...? 8O
Hahaha :lol:
Mer
15 år 3 månader sedan #174146 av mopa
Svar från mopa i ämnet Akineton och Nissegossen
Nissegossen har skrivit om stekta skon....kanske kan han länka?
Mer
15 år 3 månader sedan #174147 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Akineton och Nissegossen
Jaa Nisse, få se
Mer
15 år 3 månader sedan #174148 av Nissegossen

w200i skrev:

Nissegossen skrev: Du kan då till och med få en akineton psykos på den och den är i så fall självförvållad och du får då ingen hjälp utav psykiatrin.


Jag har svårt att tro på att du inte skulle få hjälp av psykiatrin, ifall du tar för många akineton och således orsakar akineton psykos.

Självklart får du hjälp av psykiatrin, "tillståndet" kan bl a klassas som beroende.

Framförallt i efterhand är det ju mycket som kan klassas som självförvållat... :rolleyes:


Det var min egen behandlande läkare som sade det! Jag behövde inte inläggning, för psykosen var relaterad till medicinen så den gick snabbt över. Den akuta fasen varade bara ett par dar. Det var då så pass att jag aktade mig för att göra om det. Närminnet skall vi bara inte prata om. Kunde ibland inte avsluta en mening, för jag kom inte ihåg början.
En akinetonpsykos är en extrem överdosering.

Sedan har jag hållit min dos konsekvent till 5 om dagen. Om man skall kalla det beroende, så är det ju det att annars har jag ju biverkningarna med stela muskler och en krypande oro i kroppen, som man inte vad man skall göra med för att må bra. Har trots allt stått på den i snart 35 år..

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum