Nozinan-fråga

Mer
15 år 3 månader sedan #178274 av ziggy_zombie
Admin1 - fråga till dig som vet allt. Undrar om du kan svara på en undran om Nozinan. Har 25 mg varje dag nu, ska försöka få det i apodosen. Nozinan är rena mirakelmedicinen för mig, jag fungerar väldigt bra på den (25 mg alltså), Zeldox 80 x 2 och Xanor depå 0,5 x 3. Tycker jag äter enormt mycket lugnande, men är (som du kanske förstår) väldigt lugn och har en fantastisk ro i kroppen.

Jag har fattat det som att 0,5 mg xanor depå motsvarar 10 mg valium, vet inte om det stämmer?

Undrar om det går att "räkna om" Nozinan i valium? Hur mycket Stesolid blir alltså 25 mg Nozinan? Undrar bara om du - eller någon annan för den delen - vet?

Tackar på förhand.
Mer
15 år 3 månader sedan #178338 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nozinan-fråga
Jag har letat efter information om detta, men tyvärr inte hittat något. Det är nog svårt att jämföra Nozinan och Stesolid, eftersom de verkar på helt olika sätt.
Mer
15 år 3 månader sedan #178494 av w200i
Svar från w200i i ämnet Nozinan-fråga
Jag tror att Nozinan är bra om det föreligger en psykosproblematik, medens stesolid fungerar endast som starkt lugnande.

Jag förstår att du ser likheter mellan Nozinan och Stesolid eftersom båda ger en lugnande effekt, men betänk att Nozinan är ett neuroleptikum och är således en annan typ av medicin (farmakodynamik).
Mer
15 år 3 månader sedan #178542 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nozinan-fråga
0,5-1 mg Xanor motsvaras av 10 mg Valium enligt säker källa.
tdm.pharm.buffalo.edu/pic/get_d ... ment_id=75
Mer
15 år 3 månader sedan #178884 av ziggy_zombie
Svar från ziggy_zombie i ämnet Nozinan-fråga

Admin1 skrev: 0,5-1 mg Xanor motsvaras av 10 mg Valium enligt säker källa.
tdm.pharm.buffalo.edu/pic/get_d ... ment_id=75


Ja, så har jag förstått det också.