injektion eller piller

Mer
14 år 7 månader sedan #245035 av biehhysf
får du neuroleptika på injektion eller tar du piller? vill veta vad som är vanligast. de säger på avdelning att det är vanligare med injektion. jag har aldrig tagit injektion. hur funkar det för dig?
Mer
14 år 7 månader sedan #245042 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet injektion eller piller
Jag hade Risperdal Consta. Vet inte vilket år, alla grötar ihop sig. Trots det fick jag ny psykos och fick byta till Leponex. Det känns bättre att ta tabletter, då man själv kan välja att avbryta medicineringen.
Mer
14 år 7 månader sedan #245045 av biehhysf
Svar från biehhysf i ämnet injektion eller piller
jo känns som man ger upp kontrollen.
Mer
14 år 7 månader sedan #245073 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet injektion eller piller
Jag tror de flesta tar piller. Injektioner är primärt för dem som glömmer eller undviker att ta sin medicin.
  • Besökare
  • Besökare
14 år 7 månader sedan #245079 av
Svar från i ämnet injektion eller piller
MsTibbs,

Då är Du på väg upp med kilona och blodsockret på väg på diabetes mellitus?
Mer
14 år 7 månader sedan #245081 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet injektion eller piller
Jag har ända sedan jag fick min första dos neuroleptika fått den i injektionsform och jag tycker att injektioner faktiskt är bättre än piller för att då kan man få medicinen att räcka längre och behöver inte ta den varje dag! Det är faktiskt självvalt så tro inte att jag skulle vara benägen att inte ta den.

Detta för att då när man tar injektioner har man bättre kontroll på läget själv och om man som jag har möjlighet att själv, med sköterskans medgivande har möjlighet att själv välja inom rimliga gränser dosen, så ger det mig också en frihet.

Medicinen passerar då inte heller Levern och det ger mindre leverpåverkan, så man behöver inte lika hög dos och man klarar sig med mindre biverkningar.

Smärtan när man ger injektioner ställer jag mig frågande till, för att för i de flesta fall känns inte längre sticken för vid injektionsstället är det numera så mycket ärrvävnad att det inte längre känns ett dugg.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum