Går i sömnen???

Mer
14 år 6 månader sedan #245458 av mopa
Går i sömnen??? skapades av mopa
Jag har den senaste tiden märkt att jag har varit uppe på natten, men minns inte. Vet inte om jag gör det i sömnen, eller om jag är i nåt halvvaket tillstånd.
T.ex har jag på morgonen märkt att jag har druckit kaffe under natten, o andra såna saker. Nu undrar jag om min medicin har nåt med detta att göra. Har ju leponex, cipralex o xanor.
Är det fler här som upplevft detta?
Mer
14 år 6 månader sedan #245460 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Går i sömnen???
mopa, det är lite taskig länk här men läs på inlägget på denna sida på viska om skon...

Jag var vaken och var påklädd, trots att jag lagt mig på kvällen, så hade jag knappt något minne av att ha varit vaken ett helt dygn!

Kan bara säga att håll dig borta från Rohypnol! :mrgreen:

<!-- w --> www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=834 <!-- w -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #245461 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Går i sömnen???
Tar du även någon sömntablett typ Imovane/zopiklon eller rohypnol? I så fall beror det på sömntabletten...
Mer
14 år 6 månader sedan #245463 av mopa
Svar från mopa i ämnet Går i sömnen???
Nej, jag tar ingen sömnmedicin längre. Så det kan det inte vara.
Mer
14 år 6 månader sedan #245465 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Går i sömnen???
Det är antagligen Xanor:

EVENTUELLA BIVERKNINGAR
Liksom alla läkemedel kan Xanor/Xanor Depot orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem.



Sluta ta Xanor/Xanor Depot och kontakta din läkare snarast möjligt om du får någon av följande biverkningar:

•en gul missfärgning av ögonvitorna eller huden (gulsot)

•reaktioner såsom rastlöshet, upprördhet, irritabilitet, aggressivitet, vanföreställningar, raseriutbrott, mardrömmar, sömnlöshet, hallucinationer eller psykisk sjukdom som kännetecknas av störd verklighetsuppfattning (psykos), olämpligt beteende och andra beteendestörningar. Dessa reaktioner inträffar oftare om du är äldre.

•depression/depressiva tankar.



Följande biverkningar kan förekomma under behandling med Xanor/Xanor Depot:

Vanliga (förekommer hos 1 till 10 användare av 100):

sömnighet.



Mindre vanliga (förekommer hos 1 till 10 användare av 1000):

hudreaktioner, yrsel, koordinationssvårigheter, mag- och tarmbesvär (såsom förstoppning, diarré, illamående, kräkningar), dimsyn.



Sällsynta (förekommer hos 1 till 10 användare av 10 000):

aggressivitet, oro, minnesförlust, hallucinationer, [color=red:2e3wsjyh]sömnstörningar[/color:2e3wsjyh], muntorrhet.



Mycket sällsynta (förekommer hos färre än 1 användare av 10 000):

ökat tryck i ögat
Mer
14 år 6 månader sedan #245466 av mopa
Svar från mopa i ämnet Går i sömnen???
Borde kanske prata med min läkare. Vill ju inte bli av med xanoren.