Naket utan mediciner

  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 7 månader sedan #248014 av Jaana79
Naket utan mediciner skapades av Jaana79
känns det. Konstigt. Inga psykotiska symtom. Nåt jag märkt är att andligheten försvunnit ur mitt liv också. Jag har inget att tro på. Men det har inget med medicinen att göra. Eller så har det allt med den att göra, för andligheten försvann när jag fick medicin. Jag är inne på en andlig sajt, men känner ingen samhörighet tyvärr. Jag förstår inte längre vad de pratar om. Ser inte på livet på samma sätt som dem. Det blir bara löjligt allting. Tyvärr alltså. Är gud god? Varför finns det lidande? Jag förstår inte längre hur jag tänkte innan, hur jag trodde.
Mer
14 år 7 månader sedan #248016 av Micke
Svar från Micke i ämnet Naket utan mediciner
Jag förstår lite hur du känner det, man vill väl ha nåt att tro på. Trodde på gud de senaste fem åren men verkar ha tappat tron fullständigt. Men jag är fortfarande intresserad så det kanske blir en alfakurs till våren. :rolleyes:
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 7 månader sedan #248017 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Naket utan mediciner
Vad är alfakurs?

Ja, visst är det skönt att ha nåt att tro på.

Nu fick jag lite tro igen på en högre makt som består av kärlek när jag kände efter.. hihi eller magi snarare än kärlek kändes det som. Både och kanske :)
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 7 månader sedan #248019 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Naket utan mediciner
Jag tror ju på andar. Jag tror på andra sidan så att säga i alla fall.
Mer
14 år 7 månader sedan #248020 av Micke
Svar från Micke i ämnet Naket utan mediciner
En alfa kurs är som jag har fattat det en diskussiongrupp som träffas lite då och då och pratar om trosfrågor, kristet. Vad som verkar bra är att man får lov att vara kritisk och ifrågasätta. Kyrkan håller i dessa grupper.

Tycker också att det är härligt när man har något att tro på!!

Har du trott på andar länge? Har det med wicca(magi) att göra eller hur praktiserar du denna tro?
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 7 månader sedan #248021 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Naket utan mediciner
Har inget med nån religion att göra överhuvudtaget. Jag började tro på andra sidan när en kvinna såg min mormor och berättade saker om henne som hon bara inte kunde veta om hon inte sett henne :) Den här kvinnan är medial.

Sen.. rösterna jag hört, jag tror ju att de är andar. Inte bara inbillning. Det är för mig helt ologiskt att man skulle inbilla sig en massa saker sådär.