Seroquel+Klomipramin+abilify

Mer
14 år 4 månader sedan #260463 av digicat
Hej! :D (Nu är jag utskriven igen för er som undrat vart jag varit)

Jag har en fråga, för jag fick seroquel för att kunna sova plus att mitt huvud kändes alldeles för fullt med tankar, finns det andra som äter den här också? av samma anledning? Jag äter just nu 50 mg och klomipraminen som jag fick äter jag 25mg av. Någon annan som äter den här??
Abilify har de sänkt från 25mg till 10 mg nu, vet inte varför?...

Allt gott,
Digicat
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #260470 av trance
Svar från trance i ämnet Seroquel+Klomipramin+abilify
välkommen tillbaka digicat-ängel! :hjärta
Mer
14 år 4 månader sedan #260600 av igelkotten82
digicat,

De borde ha sänkt Abilify eftersom du nu har två neuroleptika som är ganska potenta och verkar på samma receptorer (i huvudsak D2).

Klomipramin (Anafranil) är ett mycket potent antidepressivum som ofta har snabb effekt; den har histaminerga egenskaper men verkar ofta inte särskilt sederande, dock har den ett bredare monoaminspektra med antikolinerga egenskaper varför du kan få en del biverkningar liknande de på framförallt typiska neuroleptika.

Är du deprimerad kommer du troligtvis märka av en klar förbättring ganska snart, vi får hoppas på det! Seroquel fungerar bra till natten enligt många.
Mer
14 år 4 månader sedan #260606 av Nissegossen
Jag har också Seroquel, men bara som tilläggs medicin. Jag tror att startdosen är 50mg. Jag har den enbart för att ta vid behov när jag behöver något att sova på och jag tar den väldigt sällan för att jag slocknar på 20 minuter och blir sjukt trött på den.

Skall du stå på Seroquel mot psykoser, så tror ju jag att din psykiatriker succesivt kommer att höja dosen rejält, för att 50mg är en mycket låg dos. Du kan få höga doser från 150mg upp till 800mg är normalt. Eftersom du har en depressiv episod just nu, du får ju antidepressiv medicin, så tycker jag att din psykiatriker verkar veta vad han gör...

Patient fass[/url:3nhbgfvn]

Fass för vårdpersonal[/url:3nhbgfvn]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 4 månader sedan #260683 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel+Klomipramin+abilify
Välkommen tillbaka digicat!

Hur länge har du varit inlagd? Seroquel 50 mg ger inte någon antipsykotisk effekt utan du har nog fått det som sömnmedel liksom Nissegossen får. Att huvudet känns fullt av tankar är en tankestörning, som kallas för tanketrängsel eller ökat tankeflöde. Det brukar avta efter en tid.
Mer
14 år 4 månader sedan #266094 av digicat
Minns inte hur länge jag var inne, men nu har de höjt dosen till 100mg seroquel.. är det också för sömnen?