fluanxol

Mer
14 år 3 månader sedan #271894 av digicat
fluanxol skapades av digicat
Hej allihopa. (Har varit borta ett tag men är tillbaka lite grann nu iaf)

Jag hade seroquel ett tag 50mg, sen höjde de till 400mg. Då fick jag extrem huvudvärk och kände mig förlamad i kroppen, så en annan läkjare sänkte den till 50mg igen och la till 2 mg flaunxol istället. Hur funkar fluanxol för er?? Jag känner mig piggare när jag tar den. Men har intre gjort det så löänge så har inte känt av effekt än. Men är det så att fluanxol är moit schizofreni? jag har bara psykos uns diagnos.. :S
Mer
14 år 3 månader sedan #271895 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet fluanxol
Fluanxol är ett neuroleptikum som är mot psykoser, men används även ibland mot bipolär och ångest...
Mer
14 år 3 månader sedan #271916 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet fluanxol
Fluanxol kan ha en uppiggande effekt och störa sömnen, därför brukar många dosera det på morgonen. Abilify kan också ge liknande problem och tas därför oftast på morgonen.
Mer
14 år 3 månader sedan #272182 av manna
Svar från manna i ämnet fluanxol
jag är bipolär och har haft fluanxol ett par gånger. uppvarvning ganska direkt, liksom störd sömn. bra mot ångest/vanföreställningar när jag "bara" är deprimerad, dvs inte har några maniska symtom. abilify varvade jag igång rejält på... ta på morgonen, ja, det är ett måste med fluanxol.

inga biverkningar av fysisk natur. jag tog också 2 mg.
Mer
14 år 3 månader sedan #272187 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet fluanxol
Välkommen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum