Bästa sömnmedicinen?

Mer
18 år 11 månader sedan #15163 av Sleepy
Jag har testat Stilnoct och Propavan. Tycker helt klart att Stilnoct funkar bäst, då jag behöver hjälp med att somna in och inte med att sova då jag väl somnat.
Men numera får jag bara Propavan utskrivet, eftersom Stilnoct är beorendeframkallande. Jag blir jättedåsig av Propavan dagen efter och har flera ggr försovit mig pga den.

Vilken insomningsmedicin tycker ni fungerar bäst för er? och varför?
Mer
18 år 11 månader sedan #15165 av Sleepy
Svar från Sleepy i ämnet Bästa sömnmedicinen?
och varför Nitrazepam?
Mer
18 år 11 månader sedan #15178 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Bästa sömnmedicinen?
Nitrazepam slår en lite i bollen.
Stil noct kan man ganska lätt "mania" på.
Jag har startat ett otal pinsamma projekt, tex, mitt i nätterna, ritat flygplan o haft mig med möbleringen och garderober osv, lite som nissegossen stekta skosula..
Stil noct är men mer raffinerad snabbverkande variant av nitrazepam, kan man slarvigt säga. Effekten är mer diffus, jag upplever att jag "bara somnar" utan att riktigt förstå hur på stil noct medans nitrazepam "däckar" en o får en att vilja ta det soft, löser upp muskelspasmer osv. Man blir mindre seg än på propavan men lite så dan efter,. svårt att få läkaren att skriva ut, spciellt om du är ung eller inte har rätt "överläkare".... Propavan ger mig spasmer, kul o få ett piller som man ska somna på som gör att man ligger o snurrar, eller snurrar, tokspinner!
Jag lovordade stil noct väldigt, men tyvärr, den fungerar inte mer än 2-3 månader i stöten för mig, men under dessa månader kan jag ofta fungera sömnmässigt, jag har inga problem med "dagen efter seghet" .

Problemet med stil noct uppkommer egentligen när man måste höja dosen över 20, före det är det ingen fara att bli "beroende".
Men när du känner att två inte biter, måste du omedelbart sluta, de negativa effekterna väntar runt hörnet.
  • Hanna
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #15189 av Hanna
Svar från Hanna i ämnet Bästa sömnmedicinen?
Hej!
Förrut åt jag imovane och en propavan till natten men jag blev så trött dagen efter så jag slutade med propavanen. Nu måste jag i stället ta två imovane för att somna.
Mvh Hanna
  • Mhortz
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #15190 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Bästa sömnmedicinen?
Nozinan eller stilnoct tycer jag e bäst och jag har prövat en del...
  • Mia
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #15196 av Mia
Svar från Mia i ämnet Bästa sömnmedicinen?
jag har provat många natt mediciner genom åren. sist tog jag theralen... men blev mycket dåsig under dagen. nu har jag fått meanserin... tre tabletter. det gör mig lugn och trött och på ungefär en och en halv timma kan jag sova. jag tar medicinen vid åtta och sover vid tio. då sover jag bra till ungefär tre på natten . vaknar till och sover några timmar till. alltid värt ett försök tycker jag. hoppas detta svar ska vara till hjälp. kram på dig.