Bästa sömnmedicinen?

Mer
18 år 11 månader sedan #15223 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bästa sömnmedicinen?
Jag har prövat Nozinan, Propavan och Imovane. Nozinan var bra när jag befann mig i akut psykos och inte kunde sova. Imovane och Propavan tyckte jag var likvärdiga. Jag använde Propavan under många år utan problem.

Nu använder jag inget sömnmedel alls. Jag läste i fjol att man hade kommit fram till att de nyare sömnmedlen Stilnoct, Imovane inte var bevisat bättre än den gamla generationens typ Nitrazepam.
Mer
18 år 11 månader sedan #15239 av Sleepy
Svar från Sleepy i ämnet Bästa sömnmedicinen?
Tack för alla svar. Jag fick Stilnoct 10 mg utskrivet, vilket jag trodde var högsta dosen att ta. Men se där. Brukar ändå också halvera dosen 10 mg.
Mer
18 år 11 månader sedan #15262 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bästa sömnmedicinen?
En nackdel med Stilnoct är att det kan framkalla hallucinationer hos 1/100-1/1000. För andra sömnmedel är det ovanligare med sådana effekter. Men risken är ju egentligen inte särskilt stor egentligen mindre än 1 %.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #15274 av
Svar från i ämnet Ang Stilnoct och Imovane
Jag har testat båda utan lyckat resultat..
Stilnocten gav mig mer hallucinationer och jag gjorde konstiga saker..
Hörde en röst som uppmande mig att ta fler stilnoct..jag följde röstens order och tog fler tills jag låg helt medvetslös på golvet. min mamma hittade mig..men jag behövde inte åka till sjukhuset som tur var.

Imovane gjorde mig kraftigt psykotisk enligt behanlingshems personalen som flera gånger hittade mig skrikandes och skräckslagen på mitt rum.

Det är bara en liten varning..

Ps var försiktig med dessa 2 insomningstabletter.

Nu har jag Sonata och den fungerar hyfsat bra förutom att jag drabbas av minnesförlust om jag ej somnar på dem.
Mer
18 år 11 månader sedan #15295 av Sleepy
Svar från Sleepy i ämnet Bästa sömnmedicinen?
Jo hallucinationer har jag haft från Stilnoct. Men bara då jag tagit hela dosen 10 mg och inte legat och blundat. Har jag varit vaken, tex suttit upp i sängen så har jag sett att rummet rör sig. Möblerna flyttar omkring och väggarna far i vågor. Men jag har ändå varit så "medveten" att jag vet att det beror på tabletten.
Jag har även kräkts om jag gått upp och rört på mig med hela dosen i kroppen.
Numera räcker det att jag tar en halv tablett, alltså 5 mg och ligger och försöker somna. Stilnoct behöver jag ta ungefär 2-3 ggr per vecka. Då jag ska till skolan och inte vill riskera att ligga vaken om nätterna.
Mer
18 år 10 månader sedan #16318 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Bästa sömnmedicinen?
För mig är kombinationen 2 mg Flunitrazepam för att somna och Zyprexa 5 mg (gör att jag inte vaknar så tidigt) det mest oslagbara och bästa jag provat. Jag avgudar nästan Zyprexan för att jag sover så bra. Känner mig piggare och mer utvilad på dagen än vad jag någonsin gjort tidigare. /A