Leponex-dosen

Mer
13 år 10 månader sedan #306042 av Erasee
Leponex-dosen skapades av Erasee
Hur snabbt kan man öka dosen och hur mycket kan man öka den med :?:

Tex kan man öka den med 12.5mg, och efter det hur länge dröjer det till man har kommit upp i en

ökning på typ <100mg> :?:

Vill öka den så snabbt som möjligt :!:
Mer
13 år 10 månader sedan #306172 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Leponex-dosen
Diskutera doshöjningen med Leponex med din läkare för Leponex är ganska knepig att dosera. Det som är viktigt med Leponex är inte att sluta tvärt för då kan en psykos snabbt flamma upp.
Mer
13 år 10 månader sedan #306956 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Leponex-dosen
Vid all förändring av Leponexdosen ska du prata med din läkare.
Man kan få en del knepiga biverkningar av Leponex, några av dem kan vara rätt farliga (som t.ex. förändrad blodbild). Det är ett av skälen till varför du regelbundet måste ta blodprov så länge du går på Leponex.

Risken för de biverkningarna ökar om Leponexdosen förändras för snabbt, antingen att den ökar för snabbt eller att man slutar tvärt. Därför tar läkarna det ofta försiktigt både när Leponex sätts in och ut.

Så försök att inte ha bråttom, utan gör så som läkarna säger. Det finns rent fysiska skäl till varför man är försiktig när man ändrar dosen på Leponex.
Mer
13 år 10 månader sedan #306978 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Leponex-dosen
Jag stod 2008 på 700 mg, men slutade ta medicinen. Det slutade med inläggning. Jag fick börja om nästan från noll och sakta öka dosen. Det tog väl ett par månader allt som allt (med ett kort mellanspel av skitmedicinen Haldol). Man ska vara försiktig med just Leponex har jag fått lära mig (den hårda vägen).
Mer
13 år 10 månader sedan #307038 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Leponex-dosen
Fantasio,

Hur lång tid tog det från att du slutade med Leponex tills att du blev inlagd?
Mer
13 år 10 månader sedan #307153 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Leponex-dosen
Hmm...vet inte. Kanske ett par månader. Mitt minne sviker mig tyvärr.