medicin

  • r
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 4 dagar sedan #1201 av r
medicin skapades av r
Jag har gått på zoloft, remeron,seroxat, zyprexa, zeldox och efexor. Jag känner att ingen hjälper.Zyprexan gör iallafall att jag sover bra, men min oro försvinner inte. Jag ska kanske få testa fontex eller cipramil nu.Jag är fruktansvärt trött på att må dåligt
Mer
20 år 4 dagar sedan #1202 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet medicin
Om du lider av psykos och inte fått effekt av andra antipsykotiska läkemedel är leponex ett bra alternativ. Nackdelen med leponex är att de vita blodkropparna kan sjunka, vilket kan vara livshotande. Därför måste man göra blodprover en gång i veckan för att kontrollera detta. Efter ett par veckor blir det en gång per månad. Jag använder leponex, och den har hjälpt mig bra. Mvh.
Mer
20 år 4 dagar sedan #1206 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet medicin
Hej!

Den äldre typen av antipsykotika kan ge akatisi - orolig kropp, men även Zyprexa och Zeldox. Har du frågat läkaren om det kan vara Zyprexan eller Zeldoxen, som ger ångest?

Leponex tar man till när 2 andra antipsykotika inte givit effekt under minst 6 månader. Leponex hjälper då de flesta 70 %.

Om du har besvär av ångest så finns bensodiazepiner t.ex. Stesolid, Sobril, som har snabb effekt. Nackdelen är att de medför viss risk för beroende eller problem när man skall sluta att ta medicinen.

Cipramil har jag prövat och det ger snabb effekt mot ångest på mig. Effekten kommer inom en timma.

Admin
Mer
20 år 4 dagar sedan #1207 av D
Svar från D i ämnet medicin
Fluanxol är också väldigt bra, då den har en viss stämningshöjande effekt.