Zopiklon

Mer
13 år 8 månader sedan #327111 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Zopiklon
Jag förstår..

Lycka till nu!!
Mer
13 år 8 månader sedan #327112 av Ready
Svar från Ready i ämnet Zopiklon
Tack.
Mer
13 år 8 månader sedan #328274 av w200i
Svar från w200i i ämnet Zopiklon
Jag har nu haft läge att prova 7,5 mg Zopiklon i fem nätter i rad. Första natten tog jag dock 3,75 mg vi sänggående och resterande halva då jag vaknade några timmar senare.
Är det någon fler som provat detta?

Kan konstare att Zopiklon är ett lätt och effektivt sömnmedel. Med 7,5 mg Zopiklon blev jag mindre trött och dåsig dagenefter än 10 (!) mg Atarax.

Det stödjer mina tankar kring att icke-psykotiska/maniska personer inte bör ta neuroleptika, –inte ens i mycket låga doser!
Undantag vid påtaglig beroenderisk.
Mer
13 år 7 månader sedan #337808 av Ready
Svar från Ready i ämnet Zopiklon
Jag har varit helt utan Zopiklon i en månads tid nu. Jag kan sova utan Zopiklon men måste tyvärr vara uppe väldigt många timmar för att kunna sova. Detta har gjort att jag inte har en ordentlig dygnsrytm. Jag är uppe när alla andra sover och tvärtom. Jag hade hoppats att det skulle rätta till sig med tiden men hittills har jag inte märkt någon direkt förbättring.

Det som är positivt är att jag inte är lika irriterad på min omgivning samt att jag har lättare för att se på film.
Mer
13 år 7 månader sedan #337855 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Zopiklon
Wow!! Grattis Ready!! -Ett steg åt rätt riktning. :D :tummenupp

Jag är nog lika glad som är, du tror jag. För jag vet vilken 'befrielse' det är att dumpa skiten och känna att man kan greja det på andra sätt.
Kämpa, kämpa. Sen kommer 'utdelningen'. :mrgreen:

..dygnsrytmen kommer tillbaka så småningom. [i:19lrdmzw](ja, beroende på vad orsaken till den är.)[/i:19lrdmzw]