Zeldox & Lergigan

Mer
18 år 10 månader sedan #18914 av mrhyde
Tjena. äter zeldox nu 20mg på morgonen och 20 mg på kvällen. har gjort det i ca en och en halv månad mot psykoser. och jag är riktigt nöjd med denna medecin. har blivit att må så jävla bra om man jämför mot innan.
vanföreställningarna har så gott som förvunnit, blir väll att tänka lite konstig ibland men det blir bara bättre och bättre. dom konstiga tankarna kommer upp när jag sovit dåligt och är välldigt trött men inte kan sova. paranoian har också börjat blivit bättre. känner mig inte alls lika uttittad och andra saker längre.. men är ju fortfarande paranoid av mig men inte lika mycket. så jag är grymmt nöjd över zeldox. har väll inte märkt så mycket biverkningar heller av medecinen mer än att jag kan bli välldigt rastlös.första dagarna när jag började med zeldoxen var jag dock riktigt seg av mig men det gick över :D .. har lergigan också som jag tar när jag ska sova. men dom funkar ju inte alls. dom funkade bara 3-4 dagar sedan är det som att vara utan. ända tilfällena lergigan funkar nu är fall jag är full då funkar dom utmärkt. men ska försöka prata med läkare nästa gång när jag träffar dom fall man kan få nå andra mot sömnen. är det någon som vet ungefär hur länge man ska äta zeldox innan man kan sluta med dom? skulle väll tippa på att det är ganska så länge?. ha det bra.
:D
Mer
18 år 10 månader sedan #18964 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zeldox & Lergigan
Lergigan ger sämre effekt mot sömnen om man tar det varje natt. Egentligen är det bra vid tillfälliga besvär då man tar det för sömnen då och då. Propavan påminner om Lergigan, men effekten avtar inte på den. Du kan ju ringa och prata med läkaren om det. Sådana här saker brukar kunna skötas via telefonkontakt.

Det är svårt att säga hur länge du skall använda Zeldoxen för det beror på vilken diagnos du har och också om du har några symptom. Det kan variera mellan månader till flera år beroende på diagnosen. En sak är viktig med Zeldox och det är att den skall tas tillsammans med en måltid. Tas Zeldox på tom mage är det som att halvera dosen.