ADHD medicin??

Mer
13 år 6 månader sedan #337557 av IRL
ADHD medicin?? skapades av IRL
Har förmodligen adhd. Är under utredning nu och det skulle förvåna mig mycket om de kom fram till något annat.

Som jag förstår hänger det en del folk här med adhd och som haft psykos eller har psykossjukdom, det jag undrar är om ni tar medicin ??
Har hört att sådan medicin ökar risken för psykos men funderar på om det går att ta ändå.
Om man tar adhd medicin och samtidigt antipsykotika? Eller bara adhd medicin, är det för stora risker??

(Hade en psykos för ca 3,5 år sedan)
Mer
13 år 6 månader sedan #337561 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet ADHD medicin??
Jag har ADHD och tar Concerta (54mg fn) och har nu bland annat Zyprexa, hade en stund Cisordinol men jag blev så parkinsonaktig att det inte fungerade. Min socialsekreterare ringde psyk en gång efter ett lugnt misslyckat möte (jag var i dimman), från då står i journalen att jag är psykosnära och att de skall ha extra vakande ögon på mig iom Concerta. Dock hade jag psykotiska symtom, tom de värsta episoderna, innan jag började med Concerta så det behöver inte ha med Concerta att göra. Jag har inte haft så mycket symtom sedan jag började med Zyprexa trots Concertan.
Mer
13 år 6 månader sedan #337575 av IRL
Svar från IRL i ämnet ADHD medicin??
Så det är alltså möjligt. Behöver du ta högre dos av zyprexa för att du tar adhd medicin??
Mer
13 år 6 månader sedan #337589 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet ADHD medicin??
MsTibbs,

Concerta är ett helvete :/ jag får migrän och mindre aptit för mat av den och den förvärrar min deprission x.x
Mer
13 år 6 månader sedan #337594 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet ADHD medicin??
Concerta gjorde mig illamående första veckan, men det fick jag Primperan mot, så det var inte så farligt. Jag har inga bieffekter nu. Jag har 10mg Zyprexa nu, jag vet inte vad som är normalt?
Mer
13 år 6 månader sedan #337711 av IRL
Svar från IRL i ämnet ADHD medicin??
Okej. Du hade inte zyprexa innan du började med concertan??