Cisordinol

Mer
18 år 9 månader sedan #19935 av Aspergergirl
Cisordinol skapades av Aspergergirl
Nu idag har jag varit inlagd i ca 7 veckor men har dagpermissioner. Att jag inte blivit utskriven ännu har att göra med min hemska ångest som inträffar under eftermiddagar och kvällar. Jag får ingen fullgod effekt av benzo, har provat sobril, temesta, iktoviril och stesolid, men bara stesolid hjälper mig men inte fullt ut. Teorin är att jag är en snabb metaboliserare så jag gör mig av med min medicin snabbt ur kroppen eller att det handlar om att jag inte är mottaglig just för benzo. Det är ju nämligen så att Zyprexan hjälpt mig jättemycket. Så igår när jag pratade med läkaren höjdes dosen Zyprexa till 10 mg + att jag blev insatt på 4 mg Cisordinol. Det sistnämnda ska vara mot ångest. Så min fråga till er här är på vilket sätt Cisordinol hjälpt er och vad ni har för erfarenheter av detta neuroleptikum.

Tack på förhand!

/A
Mer
18 år 9 månader sedan #19941 av Mia-Elisabet
Svar från Mia-Elisabet i ämnet Cisordinol
Hej...
jag har ätit Cisordinol några år. Du har rätt att det kan hjälpa mot ångest... men det gör de inte för mig. De ska hjälpa mot röster och psykoser oxå.
Jag vet inte om det har någon stor värkan på mig... blir lite trött, men har ändå röster, och hamnar lätt i psykoser ändå... det är min erfarenhet.
Mia
  • kupo
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #24402 av kupo
Svar från kupo i ämnet cisordinol
jag har ätit cisordinol i ca. 2 månader. i början blev jag jättetrött och seg av dem. jag upplevde även att jag var i ett slags "overklighet" och blev rastlös. Ångesten (som med alla psykofarma) blev starkare i början, men nu tycker jag det funkar riktigt bra med cisordinolen.
Det är MIN erfarenhet. Hoppas det hjälper dig.
Mer
18 år 6 månader sedan #24410 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Cisordinol
Bra att Cisordinolen har sådan god effekt på dig! Jag har slutat med denna medicin eftersom det inte gav mig någon effekt och min ordinarie läkare (det var en semestervikarie som ordinerade Cisordinol till mig) tyckte det var heltokigt att jag blivit insatt på den medicinen när jag samtidigt fick Zyprexa. Dosen var också alldeles för låg för att ge någon effekt. Så det blev till att sluta med Cisordinol men att stå kvar på 10 mg Zyprexa. Det har fungerat bra på mig och jag litar på min ordinarie läkare. /A
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #24424 av
Svar från i ämnet Cisordinol
Det är bra att du litar på din ordinarie läkare, du gör rätt att lyssna på honom/henne. Lycka till med din medecinering.

*frivillig kram*
Mer
18 år 6 månader sedan #24428 av Crilla
Svar från Crilla i ämnet Cisordinol
Jag blev bara trött och fet av Cisordinol. Sen hade jag Citalopram som komplement och sedan Zyprexa. Min terapeut tyckte att jag blev seg som en sköldpadda av medicineringen och nu har jag varit helt utan medicinering i tre månader. Ångesten gör ondare nu än när jag gick på medicin men hittils har jag stått ut...