Vad psykiatrin krånglar till det

Mer
13 år 4 månader sedan #358833 av Admin1
Det kan vara att de framstår som mer arbetsamma ju fler recept de skriver ut, om nu inte Landstinget har någon regel som förbjuder stafettläkare att skriva ut för mer än ett uttag.
Mer
13 år 2 månader sedan #373146 av zoegas
De vill kanske inte att det ska gå flera månader utan att du har kontakt med dem? Jobbigt att känna sig bortglömd.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
13 år 2 månader sedan #373324 av MsTibbs
De flesta läkare jag träffat (psyk) uppdaterar recepten gratis, men jag måste ringa telefonsvararen (skönt att slippa hålla koll på ringtider), men några läkare tar ut 100kr för varje recept! Då förstår jag om de inte skriver ut mycket på en gång... det jag tycker är bäst (ur läkarens arbetstidssynpunkt + säkerhetssynpunkt) är om de skriver ut mycket, men med intervaller, får bara ta ut en gång i månaden tex. Jag är en "hoarder" tar ut allt jag kan... jag ska låta bli att ta ut nu, för jag har ca tio av varje förpackning (8 olika mediciner) förutom Theralen som jag bara har en. De har ögonen på mig. =/
Mer
13 år 2 månader sedan #373327 av Isa-Alise
MsTibbs,

Jag föreslår att du ber din vårdkontakt förvara medicinerna åt dig, och bara ge dig vad du behöver för en månad i taget... det är inte sunt att ha så mycket mediciner hemma ifall du skulle få en deppig period...
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
13 år 2 månader sedan #373340 av Geta
Psykiatrin påstår hela tiden att stafettläkare är en tillfällig lösning
men det går år efter år utan fast anställda läkare.
Mer
13 år 2 månader sedan #373341 av MsTibbs
Isa-Alise,

Jo, de har frågat med det, men jag skulle ändå hålla kvar något, samma som med vassa föremål, jag är trygg av att veta att valet är mitt, men jag vet hur du menar...