Dopamin Augmentering ?

Mer
13 år 3 månader sedan #369719 av Vanilla47
[size=100:3569r8t6] Hej ! Jag har ett litet problem det är så att jag fick Diagnosen schizofrenia typus Simplex i Januari 1983 med tillhörande depotneuroleptikabehandling har även ådragit mig Tardiv Dyskinesia av densamma sedan vid milleniumskiftet byttes den konventionella neuroleptikan ut mot ATypisk sådan 40mg Zeldox morgon och kväll ! Det är så att neuroleptika är Dopamin Antagonister i olika hög grad !Vid mitten av 90-talet började jag kompletera min neuroleptikabehandling med Centralstimulerande medel typ 250 mg Amfetamin eller 162mg Metylfenidat på illegal väg ! Det är så att Centralstimulerande Augmenterar Dopamin !Undrar om någon har ett bra tipps eller råd hur man kringår den den Kriminella eller Illegala biten av Problemet ! Hälsningar ! Urban Avierfjärd, Gråbo, Visby, Gotland
P.S. Jag har varit inne på regeringen.se och surfat på Psykiatri jag tankade hem alla PDFer och lade i Rotkatalogen på min webserver och sedan har gort en webbsida med en sammanställnig den finns på webadress Regeringen[/url:3569r8t6][/size:3569r8t6]
Mer
13 år 3 månader sedan #369731 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dopamin Augmentering ?
Hej och välkommen!
Vad jag förstår så har man mest negativa symtom vid simplexformen
av schizofreni. Då måste man bli extra nedstämd av neuroleptika.
Det kan då kanske vara förståeligt om du själv söker egna lösningar
även om de inte är lagliga. Det är få här som har Schizofrenia simplex.

Maran har eftersökt personer med tardiv dyskinesi. Om du vet något
om behandlingar mot det, så borde du ta kontakt med henne.
Mer
13 år 3 månader sedan #369749 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Dopamin Augmentering ?
Du står med namn och ort här också... vill du det?
Mer
13 år 3 månader sedan #369885 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dopamin Augmentering ?
Vid schizofreni simplex så saknar man helt positiva symptom, som vanföreställningar, hallucinationer och tankestörningar. Har du helt saknat sådana symptom? Antipsykotika har huvudsakligen effekt mot positiva symptom och dålig effekt mot negativa symptom. Jag föreslår att du diskuterar med sin läkare om du måste använda antipsykotika på grund av att du har schizofreni simplex och inga positiva symptom. Musikterapi eller bildterapi är bra mot negativa symptom. Också motion ger viss effekt.