Nitrazepam -> Stilnoct en bra idé?

Mer
19 år 11 månader sedan #1680 av Johan
Tack för tipset! Jag ska prata med min läkare om Propavan.
Mer
19 år 11 månader sedan #1715 av tryskey
stilnoct är väl en insomningstablett, medan nitrazepam liksom nockar dig hela natten.
själv tyckte jag nitrazepam gav mig en hangover som inte var av denna världen...
Kör med Stilnoct, det är iallafall mitt råd...
Mer
19 år 11 månader sedan #1758 av scorn
Svar från scorn i ämnet Stilnoct
Stilnoct är en insomningstablett och jag äter det varje natt. Har otroligt svårt att somna och det hjälper. Sover i cirka sju timmar efter en tablett och dagen efter har jag inga känningar. Fick prova imovane först men jag kunde inte med biverkningarna. Allt smakade skit i princip! Var extremt utmattad förut och fick därför äta theralen i några dagar. Helt underbart, de dagarna försvann eftersom jag var sederad. Sov nästan konstant. Synd att man inte får leva så... Innan jag blev skickad till en psykiater levde jag på cocillana-etyfin för att somna. Sömnen är alltid svårt.
Mer
19 år 10 månader sedan #1861 av Abzu
Jag fick Stilnoct i går och testade med 5 mg i natt och jag sov lite bättre.
Men jag fick hörselhallucinationer innan jag somnade, som jag hade när jag inte tog anti-psykotisk medicin.
Mer
19 år 10 månader sedan #1868 av scorn
Fått för mig att 10 mg är "standard". Men jag är ändå konstig och kan få för mig alla möjliga saker. Den enda nackdelen med stilnoct är priset anser jag, 6 kr/tablett (10 tabl. för 60.50 kr) - men det är ett litet pris för att få sova. Iofs har jag frikort för alla möjliga saker så det bekymrar mig inte. Bara tankarna...
Mer
19 år 10 månader sedan #1869 av Abzu
Ja 10 mg är väl standard, men jag tog en halv eftersom det var första gången jag provade dom.
Ja det är väl rätt dyrt kanske, fast jag har frikort nu så mig gör det inte just nu.