Atarax eller Sobril

Mer
12 år 10 månader sedan #414717 av cubase
Hejsan!

Jag har nu prövat sobril 15mg/dag i två veckor och den fungerar ganska bra emot panikångest. Men efter ett läkarbesök påminde läkaren mig om att sobrilen är beroendeframkallande och har nu föreslagit atarax i stället så jag skall pröva detta.

Någon som har erfarenhet av dessa mediciner får gärna dela med sig av dessa erfarenheter.
Mer
12 år 10 månader sedan #414737 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Atarax eller Sobril
Atarax funkade inte ett skvatt på mig tar Sobril 25mg vid behov det funkar ibland ibland inte
Mer
12 år 10 månader sedan #414738 av mopa
Svar från mopa i ämnet Atarax eller Sobril
Samma här..atarax funkade inte alls. Har xanor istället.
Mer
12 år 10 månader sedan #414740 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Atarax eller Sobril
Ataraxen är ju väldigt "mild" så det gäller att ta den direkt man börjar känna av oro i kroppen som kan eventuellt eskalera till ångest. Har ångesten fått fatt i den så hjälper inte Ataraxen mig i alla fall.

Lycka till och hoppas den hjälper dig.
Mer
12 år 10 månader sedan #414811 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Atarax eller Sobril
Nej, Atarax fungerade inte på mig. Som inlagd har jag haft oro i kroppen och vandrat fram och tillbaka i korridoren. Jag bad om Atarax flera gånger om dagen och fick den också. Tyvärr märkte jag ingen effekt.
Mer
12 år 10 månader sedan #414825 av soligmorgon
Svar från soligmorgon i ämnet Atarax eller Sobril
har som de andra säger inte heller någon positiv erfarenhet av atarax. Den har inte hjälpt ett skvatt för mig.
Jag äter nu Lergigan 100mg (ska egentligen bara ta 50mg, men det hjälper ej) istället och det hjälper lite grann..