cisordinol depot-injektioner

Mer
12 år 7 månader sedan #431168 av vill-vara-med
Mer
12 år 7 månader sedan #431172 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet cisordinol depot-injektioner
Förut fick jag Cisordinol injektioner var fjortonde dag.
Mer
12 år 7 månader sedan #431330 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet cisordinol depot-injektioner
Trilafon depåinjektioner kan vara ett alternativ för det har något bättre effekt än Cisordinol. Xeplion depåinjektion, som nyss kommit, kan vara ett alternativ också, men är säkert mycket dyrare. Xeplion är Invega som depåinjektion.
www.viska.se/index.php/component ... sfoermanen
Mer
12 år 7 månader sedan #431408 av Nissegossen
Det finns oftast två sorters depåinjektioner utav de gamla depåneuroleptika som cisordinol tillhör.

Det ena är korttidsverkande och kallas enantat och ges oftare än deconeat som är långtidsverkande. Jag gissar mig till att du har enantat injektioner. Jag själv har Trilafon injektioner decanoeat som administreras var 14 dag.

Jag själv har inga som helst erfarenheter av cisordinol då jag aldrig haft den.

Jag håller inte med en medlem som häröver skrev att tabletter var bättre! Kan säga att depåinjektioner är lättare att sköta för alla inblandade, än tabletter då jag tycker att det ger en jämnare nivå på dosen än tabletter som förändras över dagen. Injektionerna har en inbyggd "tröghet" i sig som gör att medicinen över tid går jämnare ut i kroppen än tabletter.

Själv tar jag helst depåinjektioner av just den anledningen. Det är självvalt! Jag har valt det själv, jag har blivit erbjuden att gå över till tabletter men vill ha injektionerna. Jag har hållit mig utanför alla sjukhus i 25 år nu.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 7 månader sedan #431429 av vill-vara-med
Mer
12 år 7 månader sedan #431488 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet cisordinol depot-injektioner
En fördel med depåinjektioner jämfört med tabletter är att risken att få återfall i psykos minskar något. Det är ju en fördel att få färre psykoser.