Borde jag prova Concerta istället för Medikinet(ritalin)?

Mer
12 år 3 månader sedan #458988 av Kärlek
Har nu bytt till Concerta 54mg.
Käkat den ett par dagar och kan bara säga att det är stor skillnad från Medikinet.
Känner inte av den där knepigheten i magen längre och mår allmänt bra av den.
Känner lugn, och ökad ork.
Tarförmig saker som jag annars brukar strunta i att göra osv.
Tummen upp för Concerta alltså.
Läkaren var lite inne på Metamina om detta ej skulle fungera men det tycks göra det så.. :) :bravo:
Mer
12 år 3 månader sedan #459161 av Tikki
Jättebra att det löste sig. :hjärta
Mer
12 år 3 månader sedan #459263 av saara
Lycka till med Concerta. :tummenupp
Mer
12 år 3 månader sedan #459298 av Vatten
trevligt att det kom en lösning som fungerade bra för dig.
Alla fungerar olika och det verkar finnas en ganska bred variation på hur olika människor reagerar på de olika beredningarna av metylfenidat[/url:3lmjjo08].

Metamina så här går en licensansökan[/url:3lmjjo08] till
Mer
12 år 3 månader sedan #459333 av Kärlek
Vatten,

Tack för länken.
Mer
12 år 2 månader sedan #461143 av tanne
Vill inte och menar inte att vara negativ..men vissa verkar tro att piller är enda lösningen. Det är ett hjälp medel bara. Och att sträva efter Metamina och tro det är bra..? Står själv på 108mg Concerta och den dos känns för lite dock. Blev frågad om Metamina av läkaren men jag sa nej även om den skulle ge effekt. Tycker att ge concerta en chans. Fattar att alla reagera olika och så. Men ingen behöver knark anser jag och många därtill. Ge inte adhd pillrerna önskad effekt borde man ta sig en tankeställare och fråga sig vad man annat kan göra för o lösa problemen,jag känner många med np-problematik o även dom med enbart beroende problematik som blivit fel diagnoserad med adhd. Adhd kan alla få idag nämligen. Jag kan varmt rekomendera KBT BEHANDLING och en adhd medicin som fungerar..men absolut inte Metamina. Jag väljer att avsluta detta inlägg. Ni är varmt välkomna att skriva till mig dom som vill. Hoppas det löser sig med den nya medicinen concerta för tjejen i tråden. Men jag rekomendera starkt att inte börja med Metamina ifall concerta nu inte skulle fungera. Tjohoo ta d lungt i backen därute och varm kram.