Seroquel.....

Mer
18 år 6 månader sedan #25420 av Jeff
Seroquel..... skapades av Jeff
Admin

Jag har 600 mg Seroquel nu. Jag tar 400 mg på förmiddagen och 200 mg på kvällen. När jag tar min förmiddagsdos på 400 mg så blir jag ibland trött och ibland inte. Detta tycker jag är konstigt. Jag tycker att tröttheten kan vara bra ibland för det lugnar ner en och ångesten och oron minskar.
Vore tacksam Admin om du kan svara på det här.
Mer
18 år 6 månader sedan #25430 av Nejlikor
Svar från Nejlikor i ämnet Seroquel.....
tar oxå Seroquil, fast 400mg kl 12 på natten eftersom jag jobbar kvällar. Har oxå mrkt att ibland blir jag så trött jag årka inte göra nåting alls. och ibland blir jag ändå pigg och nervous. Tycker att trötheten kommer snabare om jag har inte ätit inan jag tar tablettarna. samt om jag har drukit alcohol så kommer sömnade effekt snabt och stark. tycker oxå att det hjälper mykt med nervöshet och ångest.
Mer
18 år 6 månader sedan #25442 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel.....
Seroquel kan ju ge trötthet som biverkan. När trötthet är biverkan brukar man försöka ta större delen av dosen till kvällen, när det inte gör så mycket att man blir trött utan det kan snarare vara en fördel.

Att du bara ibland blir trött av Seroquelen på dagtid kan bero som Nejlikor säger om du tar Seroquelen tillsammans med mat. Tar du tillsammans med mat så tas Seroquelen långsammare upp i kroppen, vilket borde ge mindre trötthet. Kanske kan också sådana saker som att du sovit dåligt eller är lite trött ibland på morgonen också påverka.
Mer
18 år 5 månader sedan #28999 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Seroquel.....
Admin

Jag har märkt främst på senare tid att jag får en värmekänsla i kroppen av Seroquel. Värmehettningarna är värst i ansiktet och i nacken och ibland kan jag få rodnader på överarmarna. Är detta en biverkan av medicinen?
Mer
18 år 5 månader sedan #29019 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel.....
Jag kontrollerade just i FASS och den biverkan finns ännu inte beskriven eller anmäld för Seroquel. Det är säkert miljontals som fått Seroquel hittills. Tar du något annat läkemedel också? Går det inte över rekommenderar jag kontakt och diskussion med din läkare.
Mer
18 år 4 månader sedan #30937 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Seroquel.....
Jag har inget annat läkemedel än Seroquel. Bara Stesolid vid behov, men den tabletten ger ju inga sådana biverkningar. Jag ska köpa Zinkpudervätska på apoteket receptfritt. Den kyler ner huden och blodkärlena sluter ihop mer.