Kan man ta livet av sig med Stesolid?

Mer
12 år 2 månader sedan #460520 av Fantasio
Välj livet! Mitt liv är inget vidare, men jag finner ljusglimtar ändå. En gång var jag less på livet och tog fram en vajer som jag skulle hänga mig i. Som tur var ringde jag psyket och fick hjälp. Du mår inte bra, det förstår jag, men ge inte upp. Livet är en kamp många gånger, men det lättar efter ett tag. Att du postar här är ett gott tecken, då jag tror att man måste kunna diskutera självmordstankar. Jag finns på PM om du vill. Ta hand om dig.
Mer
12 år 2 månader sedan #460522 av saara
Ring Mobila teamet om de känner dig bäst och om du av nån anledning inte kan/ vill uppsöka den psykiatriska akutmottagningen.Kram! :hjärta
Mer
12 år 2 månader sedan #460526 av björk
Jag hade bestämt mig för att, dricka rengöringsmedel. Men det var en glas dörr emellan och den råkade vara stängd.

Därför lever jag kanske idag.



:hjärta :hjärta
Mer
12 år 2 månader sedan #460617 av malin71
Jag vill mest bara säga att ensamflickan har tagit kontakt med psykiatrin så nu är hon i trygga händer...

Jag hoppas att det är okej för henne att jag berättar det..?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 2 månader sedan #460627 av Jocke
Vad fint att ni ställer upp för ensamflickan! Och vad bra att hon vågade söka hjälp via viska! Det är väl så här Admin vill att viska ska vara, en akutjour, med nästan en bemanning dygnet runt, av i alla fall att det finns ngn som kan hjälpa till vid den aktuella tidpunkten. Därför tycker jag det är viktigare än politik, att vi istället bedriver en hjälpande verksamhet, där ngn har fått mattan undandragen från sig själv. :vagen Så ni alla som ställde upp får detta förtjänsttecken från mig.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 2 månader sedan #460633 av Admin1
Fint att det löste sig så bra tack vare malin71. ensamflickan skulle nog behöva ett personligt ombud, eftersom hon blivit utförsäkrad. Personliga Ombud kan hjälpa till och försöka fixa ersättning eller jobb. Det är kommunerna som håller med personliga ombud och det är gratis.