Lyrica

Mer
12 år 1 månad sedan #473694 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lyrica
Det jag har läst om Lyrica vid ångest är att bara 50 % får effekt mot ångesten, vilket är en nackdel. Men läkemedel mot ångest har bara måttlig effekt och reducerar bara ångesten och den försvinner alltså oftast inte.
Mer
12 år 1 månad sedan #473714 av Saari
Svar från Saari i ämnet Lyrica
Jag har ätit Lyrica under långa perioder. Under insättningen kändes det som att jag druckit ett par glas vin under en halv vecka, sedan kände jag inte av den alls. Har stått på maxdosen 600mg. Jag slutade med den bland annat för att den slutade fungera - man måste höja efter ett tag för att få samma effekt. Tillslut var det lönlöst att ta den.

Jag vet att missbrukare brukar ta Lyrica tillsammans med narkotika för att stärka ruset.
Mer
12 år 1 månad sedan #473751 av saara
Svar från saara i ämnet Lyrica
Jag får Lyrica för att höja smärttröskeln. Tar 2x75 mg/ dygn.Jag blir ganska trött av Lyrica men har också andra tröttande mediciner så jag vet inte vilken medicin som ger mest trötthet. Ökad matlust har jag kanske också fått av den medicinen.
Mer
12 år 1 månad sedan #473756 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Lyrica
Ja, det är just att man blir hungrig av den..därför tvekar jag. Men ska träffa läkaren snart och diskutera.

Tack för alla svaren!

:hjärta

/Fragile
Mer
12 år 1 månad sedan #473802 av ensamflickan
Svar från ensamflickan i ämnet Lyrica
Jag blev erbjuden Lyrica mot ångest för något år sedan. Men jag var inne i en period när jag inte ville ha läkemedel alls så jag avstod. Hur fungerar den jämfört med Stesolid?
Mer
12 år 1 månad sedan #473860 av saara
Svar från saara i ämnet Lyrica
Stesolid har en mycket mera lugnande och ångestdämpande effekt än Lyrica.
Läkaren som gav Lyrica åt mig sa att den borde hjälpa mot sociala rädslor men jag tycker inte att den har hjälpt mig på den punkten. Mitt första försök med Lyrica avbröt jag pga att den hade en sådan tröttande effekt på mig. Något år senare var jag redo att prova Lyrica igen pga min svåra neuralgi.Nu tar jag Lyrica trots biverkningarna.

Har nån annan blivit mycket trött av Lyrica?
Det kan hända att det är Lyrica tillsammans med mina andra mediciner som gör mig så trött.