hur länge?

Mer
18 år 5 månader sedan #26442 av __Vingklippt__angel_
jag har fått Stilnoct utskrivet av min läkare... och när jag tog det.. så kändes det som jag svävade... lr ngt sånt.. det tog väldigt lång tid för mej att somna.. ngn som vet hur länge det tar innan man somnar när man tar Stilnoct?
Mer
18 år 5 månader sedan #26474 av alien
Svar från alien i ämnet hur länge?
hej __Vingklippt__angel_

har aldrig haft Stilnoct själv, så jag är kanske inte den bästa att råda. i FASS står det att man ska ta Stilnoct omedelbart innan sänggåendet dock. men sedan hur lång tid det tar att somna, det vet jag inte. vet att för imovane t.ex så är det 30 minuter som gäller. nozinan lite längre. hoppas ngn annan kan svara bättre på din fråga.

/hälsningar alien
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #26495 av
Svar från i ämnet hur länge?
jag tror mer på lugnande, exempelvis opamox. somnade väldigt snabbt av det när jag fick det
Mer
18 år 5 månader sedan #26516 av Malachi
Svar från Malachi i ämnet hur länge?
Upp till en halvtimma kan det ta, är du vaken längre än så är risken stor att du kommer in i hypnocten.
Mer
18 år 5 månader sedan #26581 av __Vingklippt__angel_
Svar från __Vingklippt__angel_ i ämnet hur länge?

Malachi skrev: Upp till en halvtimma kan det ta, är du vaken längre än så är risken stor att du kommer in i hypnocten.


okej! hypnocten? vad är det?
Mer
18 år 5 månader sedan #26626 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet hur länge?
Hypnocten är för att stilnoct hypnotoiserar en.
Till sömns eller ej. Jag vet aldrig hur eller varför jag somnat.
Det är som att hypnoiseras in i drömlandet, om vi säger att sömn är att leva i en annan dimension, så gör stilnoct övergången till denna sömndimension mkt mkt lättare, ett sömnfönster öppnar sig, trevligt att kliva i.
Somnar man inte är man hyptnotiserad o springer runt o har "kul". Det sker dock först efter ngn månads använding normalt sett. Och mest med överdoser, eg 20mg+. Under det är det mindre fara.


Ca 30-60 min efter intag har du sömneffekt av stil noct.
Du bör ligga efter max 15 min. Ge inte upp förrens efter 1,5 tim.