jag har börjat med risperdal

Mer
18 år 5 månader sedan #26796 av anglabarnet
jag har börjat med ripserdal igen och är livrädd för viktuppgång...
gick upp 10 kg sist... är överviktig nu.. har en ätstörning...
jag svälter mig, har gått ner 12 kg ungefär...
så nu får ja passa mig vad ja stoppar i mig...
Mer
18 år 5 månader sedan #26807 av jennynen
Det är det du stoppar i dig som är den bäst medicinen mot ätstörningar. När jag var sjuk tyckte jag att det alla sa om ätstörningar var skitsnack. De förenklade mitt komplexa lidande. Men när jag till sist fann krafterna att vända spiralen fick jag motvilligt och överlyckligt inse att de hade haft rätt om alla dessa onda cirklar. Att äta försvagar den ätstörda inom dig. För varje kilo jag gick upp så blev det lättare med nästa. Trots att deta gick helt emot min egen logik. Det var så mycket som satt i kropens svälttillstånd. Hjärnan blir helt knäpp! Med tanke på ditt tillstånd i övrigt så är nog ätstörningarna ytterst olyckliga för dig. De motverkar verkligen verklighetsförankringen och försvagar kroppen rent alltmänt. Och du behöver dina krafter just nu.

Men jag vet vilken motståndare en ätstörning kan vara. Jag hejar på dig!
Mer
18 år 5 månader sedan #26825 av Admin1
Risperdal ger inte så stor viktuppgång egentligen jämfört med Zyprexa och Leponex. Jag har snarare gått ner i vikt sedan jag började med Risperdal. Jag har läst att man prövar Zyprexa till personer med ätstörningar och tanken är väl att de skall gå upp i vikt av det.