Överdos

Mer
18 år 5 månader sedan #26848 av anglabarnet
Svar från anglabarnet i ämnet Överdos
Dystonier?
Mer
18 år 5 månader sedan #26849 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Överdos
Kramper i nacken eller andra delar av kroppen...
Mer
18 år 5 månader sedan #26856 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Överdos
jag överdoserar det mesta och även fluanxol. inte för att jag känner av ett skit för det gölr jag verkligen inte, men det ä för att bli tillfredställd psykiskt, att tänka att nu har ja fan stoppat i mig massa tabletter å kan nu må bra =)
Mer
18 år 5 månader sedan #26864 av Frenia
Svar från Frenia i ämnet Överdos
Allt för många gånger.

Glömmer aldrig när jag överdoserade Zyprexa. Somnade som en stock men "vaknade" på kvällen. Sparkade, slog, skrev på sambon, kastade ner hunden i från sängen och skrev; "DU HÄLLER BLOD PÅ MIG DIN JÄVEL!!!!!" Minns dovt att jag hade en oooootrolig smärta och ryckningar i mina ben. Det var den värsta smärta jag någonsin känt. Grät hela tiden men skrek argt. Jag var vansinnig. Min sambo fick ta ut hunden och gå en sväng. Detta höll i sig i ca 20 minuter. Hann första mitt vattenglas och ett sängbord plus att jag rev sönder mina lår och håret.

Aldrig mer.
Mer
18 år 5 månader sedan #26869 av Geta
Svar från Geta i ämnet Överdos
Det var vanligt förr att man gav hästkurer
av neuroleptika till patienter med psykos.
Den positiva effekten uteblev då och personen
fick ett helvete med alla biverkningar.
På senare år har läkarna fattat att det inte alls
behövs så höga doser för att minska psykoserna.
I boken Psykoser av Cullberg skrivs om detta.

Det kan inte vara någon mening med att överdosera
antipsykotika liksom neuroleptika då följden bara
blir en massa biverkningar.
Mer
18 år 5 månader sedan #26879 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Överdos
Jag har överdoserat Zyprexa. Tog i stället för 10 mg, 1500mg. Samtidigt tog jag några Stesolid och ett antal Remeron. Jag har nog aldrig mått så dåligt som jag gjorde då. Mådde mkt värre än när jag tog 40 st sobril och hamnade på sjukhuset. Jag kunde inte ligga stilla. Allt snurrade i huvudet och jag raglade runt om jag försökte gå. Tog denna överdosen på psyket när jag samlat tabletter genom att spotta ut de jag fått tilldelat under en period. Obehagskänslan (f*n vad jag led av denna överdosen) tog flera timmar innan den avtog och jag kan säga att jag aldrig någonsin mera kommer att överdosera neuroleptika. Det var det värsta jag varit med om. /A