Fler som använder Seroquel?

Mer
19 år 10 månader sedan #1897 av tryskey
Jag äter Seroquel sedan två år tillbaka, innan har jag haft nästan allt som går i neuroleptika-väg.
Undrar om någon mer äter Seroquel? Får ibland "reaktioner" av den som jag undrar är medicinen, eller om det är något annat?

Om jag glömmer och ta den på morgonen, så blir jag mycket konstig i huvudet. Ont, förvirrad.
Synen blir lite hackig, ungefär som om man flyttar en kamera som inte riktigt hänger med. Jag får också en svag overklighetskänsla, som om jag är svagt bedövad.
Jag funderar på om det beror på kemiska saker i medicinen, eller om det är jag som bli så dålig så snabbt om jag inte tagit min medicin på morgonen.
Känner inte igen de här sakerna från när jag är dålig psykiskt, så därför blir jag lite undrande.
Mer
19 år 10 månader sedan #1900 av Isa-Alise
-
Mer
19 år 10 månader sedan #2058 av mono-path
Svar från mono-path i ämnet mm
Jag känner oxå av den där känslan av att synen inte hänger med.
Hoppas på ett svar av nån jag med!
Mer
19 år 10 månader sedan #2070 av tryskey
Isa-alise: menar du att det blir bättre om man tar omega-3? *hm*
låtre lite konstigt, men det är kanske så?
Läsktigt om det är så att jag blir gränspsykotisk bara på ett havlt dygn. Måste fråga min psykiatriker ordentligt om det.

Och ja, om någon mer känner igen det där med synstörningarna, så häppa till...
*undrande* :neutral:
Mer
19 år 10 månader sedan #2077 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fler som använder Seroquel?
Hej!

Jag har sökt på Internet efter information om fenomenet men kammat noll. Jag sökte i diskussionsforumet på Schizophrenia.com, men där hade ingen postat om det. Däremot var det en person som blev psykotisk 30-60 minuter efter att ha tagit Seroquel. Seroquel är ett stort preparat i USA, så det var konstigt att ingen skrivit om det där.

Seroquel avviker tillsammans med Trilafon genom att det snabbare än andra antipsykotika försvinner ur blodet. Emellertid finns det en del, som tyder på att preparaten stannar kvar i hjärnan länge än i blodet.

Omega 3 fettsyror har använts i kliniska tester för att förstärka effekten av antipsykotika. På senare tid har man också kombinerat Omega 3 med vitamin E + vitamin C. Det är dock inte bevisat att det har effekt, men samtidigt är det så att personer med schizofreni verkar ha brist på omega 3 fettsyror.

För en normalperson är behovet 1 g per dag, vilket man kan få i sig genom att äta sill eller lax 2 gånger i veckan. Det finns också omega 3 kapslar att köpa, men omega 3 fettsyrorna är utspädda i kapslarna, vilket gör att man får ta ganska många kapslar för att få 1-2 g ren omega 3.

Admin
Mer
19 år 10 månader sedan #2078 av Isa-Alise
-