Är haldol bra och stark mot psykoser?

Mer
11 år 4 månader sedan #546328 av Admin1
Leponex, Risperdal, Zyprexa och Solian har bättre antipsykotisk effekt än Haldol. Risken för biverkningar av Haldol ökar markant i doser över 6,5 mg/dag. Haldol har en kraftig dopaminblockerande effekt och ges därför i låga doser. Av de moderna preparaten liknar Risperdal mest Haldol. Risperdal ges också i låga doser.
Mer
11 år 4 månader sedan #546330 av Geta
Den effekt som man får av Risperdal känns helt olika effekten av Haldol. De är som natt och dag. Har inte känt rastlöshet av Risperdal.
Mer
11 år 4 månader sedan #546335 av Erasee
Jag märkte i början av behandlingen med Haldol att jag blev kraftigt rastlös- och sprang omkring i lägenheten -nu känns det inte så...-Numärker jag knappt av den,
Jag tar : Leponex500mg.Haldol4mg,zyprexa30mg...-Och mina njurar blir kanske bättre om jag vilar lite.. :tummenupp
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #546499 av
ja fick ja haldol 4 mg tillägg och selegilin
Mer
11 år 4 månader sedan #546504 av Fantasio
Jag fick Haldol en kort period. Förmodligen ville läkaren jävlas för att jag slarvat med medicineringen. Inte kunde de ge mig ett stick i baken heller, för jag svarade inte bra på Risperdal Consta, den norska medicinen. Det var då jag blev utskrattad av en tölp i kriminalvårdskläder, för att jag reste mig från bordet och tog en minipromenad i matsalen. Av alla mediciner jag haft är Haldol den sämsta. Akta er för den.
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #546511 av
japp läkaren tyckte inte ja svarade bra mot mina mediciner som ja "inte tog"