substansbetingadpsykos

Mer
18 år 5 månader sedan #29194 av Khujo2001
Jag undrar om ett par öl (+zyprexa o paroxetin) gör mej i princip symtomfri och benzo ger en liknande effekt borde det då inte vara bättre att min läkare skriver ut det till mej än att jag ska behöva dricka varje dag? Hjälp mej ni som har liknande situationer med psykoser bottnande i missbruk!

Mvh/Khujo
Mer
18 år 5 månader sedan #29212 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet substansbetingadpsykos
Ja vissa medicinerar själva när de har problem, och det är att dricka alkohol, knarka eller röka mycket. Detta kallas för självmedicinering eftersom man bär på något som man tycker är svårt att bära själv och nykter. Men därför borde ju antipsykotisk medicin göra så att man slipper ta det andra. Tycker du inte att zyprexa räcker? För mig räcker inte mina risperdal alltid, ibland måste jag ta lugnande. Nu borde jag kanske ta något antidepressivt också eftersom jag är inne i en svacka just nu.
Mer
18 år 5 månader sedan #29219 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet substansbetingadpsykos
Jag bli ledsen att läsa att du är i en svacka Teresia. Hoppas att allt inte är alltför mörkt för dig.

kram Fredrik
Mer
18 år 5 månader sedan #29249 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet substansbetingadpsykos
Tack Fredrik för att du bryr dig. Jag är inte psykotisk nu men jag är mycket deprimerad, orolig, hypokondrisk och mår helt enkelt dåligt. Om det inte försvinner snart så ska jag kontakta min läkare och fråga om antidepressiva. Min psykolog vet nu hur jag mår för jag berättar allt för henne men hon säger att allt kommer att bli bra. Jag har lite svårt att lita på sånt men hon vill ju bara trösta mig.
Mer
18 år 5 månader sedan #29256 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet substansbetingadpsykos
Kan du inte prova massage Teresia? Jag provade på det i somras när jag var dålig och det gav god effekt tycker jag.
Mer
18 år 5 månader sedan #29267 av Khujo2001
Svar från Khujo2001 i ämnet substansbetingadpsykos
Teresia 16:30,

Hej Teresia,

Jag är också väldigt hypokondrisk o allmänt orolig, tycker de symptomen har ökat sen jag började på zyprexa, men har ju också antidepressiva men har bara haft de i snart 20 dagar men tycker de hjälper dåligt..