substansbetingadpsykos

Mer
18 år 5 månader sedan #29293 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet substansbetingadpsykos
Det finns risker med att använda alkohol regelbundet och det är att det kan bli ett missbruk. Risken för återfall i psykos ökar med 3-4 gånger vid missbruk, vilket är väldigt mycket. Har man en psykotisk sjukdom bör man helst undvika allt missbruk eftersom det ökar psykosrisken, men det är säkert inte så lätt i praktiken att göra det, men det är säkert möjligt att lyckas om man kämpar på.
Mer
18 år 4 månader sedan #29671 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet substansbetingadpsykos

Fredrik skrev: Kan du inte prova massage Teresia? Jag provade på det i somras när jag var dålig och det gav god effekt tycker jag.


Just nu känner jag inte för att gå på massage, känner mig för dålig för det. Men jag har någon gång varit på massage och det är jättebra. Men känner inte att det skulle hjälpa nu.
Mer
18 år 4 månader sedan #29672 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet substansbetingadpsykos

Khujo2001 skrev: Hej Teresia,

Jag är också väldigt hypokondrisk o allmänt orolig, tycker de symptomen har ökat sen jag började på zyprexa, men har ju också antidepressiva men har bara haft de i snart 20 dagar men tycker de hjälper dåligt..


Antidepressiva och antipsykotiska hjälper inte förän efter några veckor.

Jag har kontaktat min läkare nu så har jag fått tid och jag ska nämna för henne hur jag mår och kanske behöver jag börja med antidepressiva också samtidigt som jag tar antipsykotiska.

Hur brukar din hypokondri yttra sig?