Jobbigt

Mer
18 år 5 månader sedan #29305 av Jeff
Jobbigt skapades av Jeff
Jag ska till min läkare den 22 december. Jag har haft Seroquel sen i april i år och tycker att det funkar dåligt. Går ständigt och är nervös och känner mig misstänksam. Mycket kognitiva problem och tvångstankar. Svaga rösthallucinationer och känsla av att krafter styr mitt liv. Det känns som jag inte får bestämma informationen om min egen person utan att krafter skall lägga sig i. Det är jobbigt att ha det så här. Men jag är på samma gång rädd för medicinbyte för jag vet att man kan ha det värre än så här. Mediciner jag ännu inte testat är Risperdal,Haldol och leponex. Jag är mest inne på Haldol för den verkar påverka vikten minst.
Sociala fobin är påfrestande också.
Mer
18 år 5 månader sedan #29307 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jobbigt
Hoppas att det löser sig och att du får en medicin som hjälper dig bra....
  • Erase
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #29308 av Erase
Svar från Erase i ämnet Jobbigt
Jag har leponex och med den hör jag inga röster alls.
Tar 750 mg/dygn- Bieffekter- trötthet,viktuppgång-salivutsöndring.
Annars är leponex den bästa medicinen mot sz.
Mer
18 år 5 månader sedan #29319 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Jobbigt
Jag har risperdal och jag mår väldigt bra av den. Enda biverkningen jag har är en minskad sexlust.
Jag tycker inte du skall vara alltför rädd för att prova något annat. Det är viktigt att man hittar en medicin som man känner att man blir hjälpt av.

mvh Fredrik
Mer
18 år 5 månader sedan #29321 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Jobbigt
Jag läste på Fass om Risperdal att man kan få ångest och oro som biverkan och det vill jag inte ha mer av. Jag tycker att det är konstigt att mediciner mot psykisk ohälsa kan ge psykisk ohälsa som biverkan. Men jag vet att det oftast är övergående men ändå. Forskningen borde kommit längre.
Mer
18 år 5 månader sedan #29323 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Jobbigt
Hej Jeff,
Jag tar 1 mg Haldol på kvällen tillsammans med Litium. För mig funkar det bra. Att jag blir deprimerad emellanåt tror jag inte beror på medicinen utan situationen i mitt liv och årstidsrelaterat, mörkret. Är det inte jobbigt att byta medicin? Försök inte byta för ofta är mitt råd.
Jo, vill tillägga att när jag tar 2 mg Haldol, som jag även gjort korta perioder, så får jag en känsla av en tyngd som trycker mig ned över huvudet och jag blir otroligt trött och seg, tankarna långsammare.

/Sofie