leponex

Mer
11 år 3 månader sedan #558427 av iinstabil
leponex skapades av iinstabil
var på möte med mina kontaktpersoner på psykosenheten och de frågade om jag hade testat leponex och det har jag inte så de sa att jag skulle tänka på om jag ville testa den men jag läste om den nyss och det verkar som att den inte är så snäll mot kroppen. jag blev lite skrämd och vet inte om jag ska prova eller inte, den har ju trotts allt bäst effekt mot psykoser och sånt. vad har ni för erfarenheter? vilka biverkningar har ni fått? har ni gått upp i vikt? vilken kan man testa som är snällare mot kroppen?

jag har testat;
abilify
zeldox
haldol
cisordinol (en injektion)
zyprexa
Mer
11 år 3 månader sedan #558435 av mopa
Svar från mopa i ämnet leponex
Jag har tatt leponex i många år nu. Den funkar bra för mig. Lite jobbit med blodproven. Har inte märkt att den gör nåt mot kroppen, förutom att man kan gå upp i vikt.
Mer
11 år 3 månader sedan #558438 av iinstabil
Svar från iinstabil i ämnet leponex
okej, hur vanligt är det med vikt uppgång? jag är otroligt rädd för det eftersom jag lyckats gå ner 15 kg av tidigare mediciner så jag vill inte gå upp det igen!

men den är bra? vilken dos är vanligast?
Mer
11 år 3 månader sedan #558449 av sparven75
Svar från sparven75 i ämnet leponex
Ja själv är atypisk och tål där med inte atypiska mediciner.Punkt slut.
Mer
11 år 3 månader sedan #558465 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet leponex
Jag har haft Clozapine i flera år, först 700 mg och nu 600. Innan insjuknandet vägde jag ca 75 kilo, nu runt 120. Jag kan inte skylla allt på just Clozapine, fetman grundlades nog med Zyprexa, plus att jag alltid frossat godis som inlagd när jag fick röra mig utanför avdelningen. Den enda biverkningen jag har är dreglandet.
Mer
11 år 3 månader sedan #558467 av Ready
Svar från Ready i ämnet leponex
Fantasio,

Är Leponex den enda medicin som tar bort psykosen på dig?