Seroquel

Mer
18 år 4 månader sedan #29765 av Moonlight
Seroquel skapades av Moonlight
Seroquel har jag haft ett bra tag nu, och jag har endast dosen 175 mg, jag vet endast om denna medicin att den är ganska ny. Har någon annan den medicinen här?

Tar den innan jag lägger mig då slipper jag bli dåsig mitt på dagen utan kan sova ordentligt, den fungerar bra till sömnen för den får mig att sova utan att vakna på natten.
Tycker den här medicinen har hjälpt mig mycket.
Mer
18 år 4 månader sedan #29770 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Seroquel
Jag har Seroquel 600mg. 200 mg på förmiddagen och 400 mg på kvällen. Tycker att det funkar sådär. Min läkare upplever mig mindre psykotisk sen dosen höjdes, men har fortfarande problem med deppression och en del ångest. Jag får värmehettningar i nacken och i ansiktet när jag tar min medicin på kvällarna och det är en obehaglig biverkan. Blir lite trött av medicinen på dagen , men inte på kvällen då jag dessutom har dubbel dos och detta tycker jag är lite konstigt.
Mer
18 år 4 månader sedan #29778 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Seroquel
Men annars så har du inga andra biverkningar?
Jag får lite muntorrhet i munnen efter jag tagit medicinen. Men jag tänker inte ens på det, jag jämför det lilla med när jag hade zeldox då jag fick hjärtklappningar och ångest över det.
Mer
18 år 4 månader sedan #29807 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel
Seroquel har bara funnits 2 år i Sverige, så det är nog inte så många, som hunnit pröva på det. De flesta får nog numera i förstahand Risperdal eller Zyprexa. Seroquel är nog väldigt bra om man har lätt att få extrapyramidala biverkningar (rörelsestörningar), eftersom den ger väldigt sällan sådana bieffekter.
Mer
18 år 4 månader sedan #29833 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet seroquel
Hejsan.
Du Jeff, jag får samma som du. På morgonen 200 mg seroquel och jag blir oftast så himla trött av den. Tiden fram till lunch är som i en sömn, en dimma. På kvällen så får jag 400 mg och jag känner oftast ingenting. Konstigt... Men jag får väldigt ofta hjärtklapning av den och det är obehagligt...