Vilken medicin ska jag välja?

Mer
11 år 3 dagar sedan #580379 av Richard
Jag ska till psykiatern på onsdag, o ska be om en sömntablett. Jag har redan Theralen och Iktorivil på kvällen, men det tar ca 4-5 timmar att somna ändå, även om jag tar det tidigt. I fredags fick jag en massa mediciner av en kompis, men jag vet att man inte ska självmedicinera, men jag fick lite olika sömntabletter att testa. Halcion, Lyrica, Mirtazapin, Stilnoct o Xanor. Dock är Lyrica, Mirtazapin o Xanor inga sömntabletter, men man blir trött av de iaf.

Testade 0,25 mg Halcion, o det var bra, somnade inom en timme. Stilnoct, Xanor o Mirtazapin har jag inte testat än. O för en o en halv timme sen tog jag 500 mg Lyrica o nu är jag jättesnurrig... :D

Tror ni läkaren är villig att skriva ut Halcion? Jag är ju redan beroende av Iktorivil. Stilnoct eller Imovane kanske? Jag har haft de tidigare, men minns inte om de var bra. Ska dock testa Stilnoct i kväll.
Mer
11 år 2 dagar sedan #580384 av zoegas
Det kallas för att knarka. Och vet din läkare om det kommer du inte få utskrivet några piller.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
11 år 2 dagar sedan #580387 av yoki
Svar från yoki i ämnet Vilken medicin ska jag välja?
Rickard. Blir lite betänksam när jag läser vad du skriver om alla piller,dina egna och andras. Tycker att du ska ta upp det här med din läkare.
Lyrica blev jag totalförvirrad av. Inte kul eftersom jag var på jobbet och snurrade runt med noll koll, och jag var inte diskret.
Mer
11 år 2 dagar sedan #580395 av Nissegossen
Pröva att sova på 50mg Seroquel till natten. Neuroleptika, icke beroende framkallande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 2 dagar sedan #580527 av Richard
Seroquel har jag testat tidiga. Inget hände för utom att jag gick upp i vikt.
Idag har jag utöver min vanliga medicin tagit (Iktorivilen är inte inräknad här):
0,25 mg Halcion
40 mg Stilnoct
1 mg Xanor
1 000 mg Lyrica
4 mg Iktorivil

Stilnoct var bäst!

Nu ska jag sova gott!
Mer
11 år 2 dagar sedan #580708 av Admin1
Du har inte psykotiska symptom eller är psykosnära om du sover så där dåligt ständigt. Själv brukade jag tillfälligt höja Risperdal när jag någongång sov dåligt och det fungerade alldeles utmärkt.

Nu tar jag 150 mg Quetiapine (Seroquel) till natten istället för Risperdal och sover bra på det. Jag tvivlar att du får viktuppgång om du använder Seroquel som sömnmedel, eftersom du sover under tiden som medicindosen är som högst. Seroquel tabletter doseras ju morgon och kväll.

Vill du ha en knockout-medicin testa Nozinan, men viss risk för trötthet dagen efter finns, men kan man inte sova på natten så blir man ju ännu tröttare på dagen.