Jobbigt att vänta...

Mer
10 år 10 månader sedan #588239 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jobbigt att vänta...

yoki skrev: Jag skulle aldrig vilja leva om mitt liv.
Jag är ändå tacksam för mina tre barn och två barnbarn, Den här ekvationen går visst inte ihop.
Många har haft det så mycket värre så jag borde skämmas att känna så här.
Men nu när jag är där jag är i livet och har ett så bra nätverk i form av samtalskontakt inom psykiatrin, psykiater, världens finaste läkare på vårdcentralen, distriktsköterska, diabetessköterska och hela baletten känner jag mig trygg i att vad än som händer så finns det någon jag kan vända mig till som gör vad hon/han kan för att hjälpa mig. Det gör att livet är hanterbart och levbart.
Önskar att alla skulle ha det så här bra.
:hjärta :hjärta :hjärta


:tänk Var rädd om dig och jag säger som Geta, att jag hellre vill bli född igen än inte, men jag vill leva ett nytt liv på andra premisser än det här livet jag har levt.


Önskar att du kunde säga samma sak yoki!!!!?

Tänk på att det finns någon någonstans som jobbar på det som är allas bästa och vänd dig till den som avgör det som sker. Ett nytt liv, kan innebära helt nya förutsättningar och mycket nytt, är du inte nyfiken på vad som kommer efteråt? Det är jag!

Jag tror den som styr och ställer har fullt upp och inte har det allt för lätt själv, men han har säkert ett gott minne till de som inte haft det så bra under detta livet.

Jag tänker på dig yoki! :kram :hjärta :hjärta :hjärta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 10 månader sedan #588241 av yoki
Svar från yoki i ämnet Jobbigt att vänta...
Tack ska du ha Nissegossen, du är en god människa. :hjärta
Mer
10 år 10 månader sedan #588267 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jobbigt att vänta...
Tänk om vi blir kineser- vilket häftigt skriftspråk.
Mer
10 år 10 månader sedan #588285 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jobbigt att vänta...

Ready skrev: Tycker att det är lite konstigt att medicinerna alltid kommer senare till EU?


USA är den största medicinmarknaden och sedan har läkemedelsföretagen större frihet i USA att prissätta läkemedlen och marknadsföra dem. Ett läkemedel i USA är oftast dubbelt så dyrt som i Sverige, eftersom läkemedelsföretagen få sätta vilka priser de vill.
T.ex. i USA fanns tidigare patent på Leponex, så att ett års förbrukning kostade 100000-200000 kr. En del i USA köpte Leponex från Grekland, där det var mycket billigt.
  • Luckan
  • Besökare
  • Besökare
10 år 10 månader sedan #588337 av Luckan
Svar från Luckan i ämnet Jobbigt att vänta...
Raderat
Mer
10 år 10 månader sedan #588341 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Jobbigt att vänta...

Luckan skrev:
Vad i livet känns som en nitlott för er?

Att hälsan är kass och att jag har så lite pengar......