Någon som har ect som underhåll?

Mer
10 år 10 månader sedan #589566 av Richard
Inte så farligt, "värsta" gången så köpte jag samma frukost 2 ggr. En före o la in i kylen (eftersom man inte får äta innan narkosen). När jag körde hem efter ECT'n kom jag på att jag skulle köpa frukost.
Mer
10 år 10 månader sedan #589569 av Admin1
Kan inte minnas att någon här fått ECT som underhållsbehandling mot psykoser. Jag har för mig att Aspergergirl fick underhållsbehandling med ECT mot depression. Affektiva psykoser förekommer inte vid schizofreni eller schizoaffektiv utan vid bipolär eller psykotiska depressioner.

Vid schizofreni är väl ECT vanligast vid katatoni, där Temesta saknar effekt, sedan kan ECT ges när antipsykotika förlorar effekten helt, men jag kan inte minnas att någon här har fått ECT då.
Mer
10 år 10 månader sedan #589576 av killergirl
Vart håller Aspergergirl hus??
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 10 månader sedan #589675 av yoki
Svar från yoki i ämnet Någon som har ect som underhåll?

Kasia skrev: Det ska tydligen göra det vid affektiv sjukdom med psykotiska inslag.

Jag har ju fått en hel del ECT men inte som underhållsdos. Jag har en Bipolärdiagnos och vid mina två sista depressioner som var djupa med psykotiska inslag sa personalen till mig att det just vid sådana depressioner var särskilt effektivt med ECT. Man kan ju vara psykotisk även som Bipolär. Hallucinationer kan ju också förekomma men jag tror inte att jag hade några. , jag minns så lite tiden före och efter behandlingen men min KP har läst för mig ur journalen. :va?
Mer
10 år 10 månader sedan #589756 av Admin1
Aspergergirl lever, vilket man kan se på denna hemsida:
acfoton.wordpress.com/
Mer
10 år 10 månader sedan #589812 av killergirl
Jaha vad hon är i farten..kul :D