zeldox

Mer
18 år 4 månader sedan #30300 av ensamflicka
zeldox skapades av ensamflicka
Om inte zeldox fungerar, vad finns det då som är bra?
Mer
18 år 4 månader sedan #30312 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet zeldox
Det är väldigt individuellt vad som fungerar bra just för den personen... om inte en medicin fungerar får man pröva någon annan... det finns ju många att pröva...

Själv medicinerar jag med Abilify och det fungerar bra...
Mer
18 år 4 månader sedan #30324 av ensamflicka
Svar från ensamflicka i ämnet zeldox
men om människan inte verkar vilja då? han har blivit mkt mkt sämre och har nu stött bort allt och alla, jag pratade med honom att han borde gå t läkaren igen för att kanske byta medicin, han sa kanske, men han tar liksom inte tag i det och det förstår jag när han mår så himla dåligt som han gör..
Jag känner mig bara så himla hjälptlös, vet vaken ut eller in :cry:
Mer
18 år 4 månader sedan #30338 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet zeldox
Vid schizofreni kan man ibland ha problem att få saker uträttade. Att kontakta läkaren för att byta medicin kan därför inte bli av för ganska många. Han sätt att reagera är nog ganska vanligt vid schizofreni.

Vad gäller mediciner får man ofta pröva sig fram, eftersom olika individer ofta reagerar olika på samma preparat. Om han har använt Zeldox och det inte hjälper finns Risperdal och Zyprexa att pröva. Hjälper inte det kan man pröva Trilafon eller Haldol. Om ingenting hjälper brukar man använda Leponex, som har den starkaste effekten av alla antipsykotika.
Mer
18 år 4 månader sedan #30345 av ensamflicka
Svar från ensamflicka i ämnet zeldox
Det känns som han är påväg in i en psykos, nu har han dratt sig undan från mig igen och jag känner mig så hjälplös... vill han ska kontakta läkaren men hur ska jag göra nånting? jag vet ingenting, han vill inte prata med mig, han pratar nog inte med nån om detta utan här kanske... finns det nått jag kan göra? vad ska jag säga? jag får verkligen panik! :cry: