Leponex leponex

Mer
18 år 4 månader sedan #30618 av panik
Leponex leponex skapades av panik
Hej!
Jag har ätit Leponex i ett par år och i höstas sänkte jag dosen för jag skulle gå över till Abilify, men så började jag må sämre och kommer nu ikväll få höja dosen Leponex från 100 mg till 150 mg.. och nu undrar jag hur länge det tar för den att börja verka? :?:

Jag har ångest i stort sett varje dag mer eller mindre. Har även fått
Stesolid utskrivet mot ångesten och det verkar som att jag har panikångest eller början på psykos.. läkaren kan inte riktigt skilja på dom symtomen.

Min diagnos är paranoid schizofreni med inslag av tvång.. tvång som gör att jag kan knappt leva normalt en endaste dag.

Tacksam på snabbt svar!
Mer
18 år 4 månader sedan #30624 av Clint
Svar från Clint i ämnet Leponex leponex
Hej !
Höjning och sänkning måste ske efter att läkaren kollat leponexproverna. Hur länge det dröjer tills man mår bättre varierar från individ till individ..ha tålamod så kommer du säkert må bra om några veckor.
mvh Clint
Mer
18 år 4 månader sedan #30662 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Leponex leponex
Välkommen!

Det är svårt att säga hur snabbt du kommer att bli bättre. Förbättringen kan nästan komma direkt, men det kan också ta längre tid. Leponex är känt för att förbättringen ibland kan komma ganska långsamt.

Det är ganska många med schizofreni som också har panikångest. Behandlingen av panikångest brukar vanligen ske med antidepressiva. Hoppas att du mår bättre snart!
Mer
18 år 4 månader sedan #30687 av panik
Svar från panik i ämnet Leponex leponex
okej, tack för svaren.
Då gäller det att hålla ut med andra ord.

och Tack för välkomnandet!!