Abilify

Mer
10 år 7 månader sedan #611892 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abilify
Tja, då gäller det att bli katolik snabbt om man vill ha kontakt med en psykiatriker för första gången i den här stan, alternativet är ju givet, lägga fram ärendet hos påven...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #611963 av Eos
Svar från Eos i ämnet Abilify

Admin1 skrev: Alla får inte rastlöshet av Abilify och dessutom kan rastlösheten gå över. Abilify har fördelar som knappt någon viktökning och sedan verkar arbetsförmågan förbättras liksom den sociala förmågan. Nästa år förlorar Abilify patentet och blir billigt.


Jag har haft abilify 30 mg i över två år. Inga biverkningar vad jag vet. Det är verkligen en bra medicin.
Mer
9 år 8 månader sedan #687302 av Catoz
Svar från Catoz i ämnet Abilify
Vet noen hvorfor abilify ikke finnes som tabletter under 5mg?
Mer
9 år 8 månader sedan #687303 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Abilify
Varför skulle det finnas mindre tabletter än 5 mg av Abilify?

Jag har provat ta halva 5:or och tyckte jag fick samma biverkningar som på 5, men just ingen effekt.

Välkommen till Viska, Catoz!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
9 år 8 månader sedan #687327 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Abilify
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.
Mer
9 år 8 månader sedan #687672 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify
Det finns rapporter om att Abilify kan öka självmordsbenägenheten hos vissa. Men Abilify kan också förstärka effekten mot depression om antidepressiva ger dålig effekt. Abilify är godkänd för detta i USA.