Atarax

Mer
18 år 4 månader sedan #30729 av Graatass
Atarax skapades av Graatass
Har Atarax som vid-behovsmedicin och kombinerat med Risperdal som sömntabletter. Trodde nyligen att jag behövde öka på dosen Efexor, men tar redan tillräckligt av den, enligt psyk-doktorn. Så upptäckte jag att jag har utrymme kvar av Atarax. Har hittills bara tagit en tablett tillsammans med Risperdal innan jag går och lägger mig, men har enligt receptet tre tabletter om dagen.
Började äta tabletter vid behov över dagen och känner mig både lugnare och starkare.
Har länge känt mig som om jag går omkring med en sådan där gammaldags dykardräkt på mig, med en lång slang som går upp till en pump vid ytan. Men ska se nu om inte Ataraxen kan ge en bättre effekt också på längre sikt än bara för stunden.
Jag kan känna mig lite trött av den, men annars som sagt bättre efter några dagars användning.
Förutom Efexor, Risperdal och Atarax tar jag också Tegretol mot humörsvängningar.
Mer
18 år 4 månader sedan #30744 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Atarax
Hoppas att det fungerar bra...

Har du prövat med avslappningsövningar eller motion mot ångesten... det kan ge en viss hjälp....
Mer
18 år 4 månader sedan #30752 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Atarax
Jag har ibland besvär av ångest, men jag har aldrig medicinerat min ångest. Istället när ångesten kommer brukar jag tänka på att det bara är en känsla och att den inte är verklig egentligen. Jag brukar också tänka på alla de gånger ångesten vilselett mig och varit helt felaktig. Nästa dag när jag fått sova på saken brukar ångesten vara borta.

En gång fick jag Cipramil mot depression och jag tyckte den minskade rejält på ångesten också, men konstigt nog var den mest effektiv första gången jag prövade den. Det finns självhjälpsråd här på sajten att tänka på vid ångest.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... rka-angest

Motion och avslappning kan nog vara bra att pröva vid ångest. Håller med Isa-Alise där.